Dålig i magen
Min kanin är dålig i magen. Han bajsar "vanliga" pluttar, men också mjukare, längre. Han äter bara hö och pellets just nu, inte sallad eller något sådant. Det har vi tagit bort. Någon idé om vad vi kan göra mer?
Ååh, har hjärnsläpp just nu. Men dom andra pluttarna kallas för något som jag absolut inte kan komma på just nu 
Om de är dåliga i magen så kan man ta bort pelletsen o enbart ge hö tills magen blir bra igen. Men jag tror inte din kanin är dålig i magen utan det är något annat.
Hoppas någon annan kan svara bättre, har som sagt helt hjärnsläpp just nu! 
Du kan inte ta en bild o visa? Då blir det även lättare o svara på din fråga 
#1 Alltså det är som kanske sex vanliga pluttar, som är mjuka och sitter ihop i en enda stor, kletig sak. Han har också haft diarre, men har bara sett det en gång.
Kan kanske ta en bild imorgon, nu är det för mörkt redan.
Du tror inte att han kan bli lite seg i magen (eller något sådant) av att inte ha få varit ute och rört sig ordentligt på några dagar? Han brukar få komma ut i koppel nästan varje dag, då han inte har någon större hage att vara i ännu. Men nu har jag inte hunnit ta ut han på ca två dagar eller något sådant.
http://kaninmagazinet.se/2012/april/kaninens-matsmaltningsystem.html Gå in på länken o kolla på bilden, ser bajset ut så där? Läs artikeln då 
Jag tror inte det har något med motionen att göra utan det är nog blindtarmsavföringen 
Det liknar det där! Så då äter han upp det sedan eller? För just nu ligger det någonstans i buren. Tack!