Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 3055 ggr
TwisterJ
0

Hane till parning!

Jag söker en hane som inte är så stor till parning till våren 2013! Då jag vill para min hona innan hon blir 1 år hon blir det i maj 2013. Ras spellar ingen roll gärna en han kanin som kan hoppa och ska vara snäll! Honan jag vill para är en vädurskorsning som är snäll, kommer bli en bra hoppkanin, väldigt aktiv och vill gärna vara med. Hon är en svart kanin hona på 3 månader snart, så våren 2013 måste hon paras! Runt mars hällst, innan året.

Gärna runt gävle då jag inte kan ta mig till så mkt platser, vi har tyvärr ingen bil. Även bra om du kan ta dig hit!Glad

Någon som har en hane ?Skrattande

[_annaH]
0

Vad har du för mål med kullen ?

Har hon stamtavla eller härstamningsbevis?

TwisterJ
0

#1 Kommer säljas som hopp,kel eller avels kaniner.

Hon har ingen stamtavla och inget härstamnings bevis som jag fick men något likande härstamnings bevis finns på uppfödarens hemsida.Tungan ute

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

man brukar oftast inte avla "för skojs skull" det är inte så bra för det är många kaniner som för illa och om man vill ha en kanin så kan man lätt hitta en kanin på blocket.se för där finns det hundra sidor med kaniner som söker akut hem!

Jaja, jag varnade dig… Men jag erbjuder dig denna hane: Blå dvv h bevis och hoppkanin (tävlar dock ej)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[_annaH]
0

Tänk noga nu så du inte tar en kull "bara för att kaninungar är så söta".

Har du några som är intresserade av en kaninunge? Ska du spara en själv? För det kan sluta med att du sitter där med 6stk kaninungar och inte får sålt på dom.

Beatrice_Love_Kaniner
0

Precis lite som #4 säger så är det ingen ide… Om du vill ha en kaninunge så köp en från en riktig uppfödare och inte från någon som föder upp för skojs skull. Kaninungar växer också upp så om man inte tycker kaniner (vuxna) också är söta så tycker jag att det absoluuut inte är någon som hälst ide att ta kull.

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

TwisterJ
0

#5 men jag kommer ta den till våren nästa ÅR! Då jag inte vill att min hona går över året och riskerar att få cancer!

[Guldvingens]
0

Då är det bättre att du kastrerar henne! Om det är livmodercancer du oroar dig för… för det kan hända när som helst på en hona, och har ingenting med kull att göra.

[_annaH]
0

#6 Genom att ta en kull på din hona kommer inte bidra till att hon inte kommer att få cancer. Det bästa är att kastrera henne för då minskar risken.

TwisterJ
0

Tar ni kullar på era kaniner? Isåfall ställer jag samma fråga: Varför, för att de är söta, ska du spara någon själv, har du några som är intresserade?,

Ni ska inte tro att jag inte tycker vuxna kaniner är söta! Hur dum tycker ni att jag är?..

Jag avlar inte för skoj skull finns redan de som är intresserade.

Jag bestämmer själv vart jag köper min kanin det har jag all rätt till utan massa duma kommentarer osv. Min kanin hona kommer från en riktigt bra uppfödning!

Och bara för att min hona inte har stamtavla eller härstamnings bevis som jag har hemma betyder inte det att det är dåligt.

Och jag kommer nog ev ta kull nästa år.

[Guldvingens]
0

"men jag kommer ta den till våren nästa ÅR! Då jag inte vill att min hona går över året och riskerar att få cancer!"

Just ditt citat ovanstående fick mig att reagera. Att ta kull förhindrar inte livmodercancer! Vill du inte riskera att hon får det så tar du och kastrerar henne.

Men du gör som du vill. Du kanske bara ska fundera över ditt argument, för det är inte hållbart för fem öre då det är rent påhitt.

TwisterJ
0

Men risken blir fortfarnade mindre med cancer om man para henne det är samma för oss människor också. Men aja skit samma jag bestämmer mitt om val Glad

[_annaH]
0

Klart du bestämmer själv om du ska ta en kull eller inte. Men vi vill att du ska veta att det inte är lätt o få sålt på dom.

Vill du minska risken, ja då tycker även jag att du ska kastrera henne. För oavsett om hon får en kull eller ej så har hon stor risk att få livmodercancer tyvär.

Men har du intressenter så är det bara bra.

Lycka till!

Bruden-Mbuti
0

har en svart lejon som parat för.

kan lev till gävletrakten.

bilder kan mailas.