få kanin unge tam
Som rubriken lyder vill ja veta lite ny tamfakta:-) alltså hur jag ska tämja min lilla vilde;D han är redan väldigt tam fast inte när jag håller han…… vill ha lite yips på hur jag ska göra:-)
Sitt i en hage med honom så får han sitta i ditt knä frivilligt och se att det inte är farligt. Ge gärna en godbir som han är van vid när han sitter i famnen på dig. När han är van vid det så kan du bära honom en massa så han vänjer sig med det också :)
Så har jag gjort men min kaninunge Elsa, när jag hälsar på i buren så brukar hon försöka klättra upp i famnen och så, men hon gillar inte helt att bli runtburen än, men hon är ju bara 3månader än så länge så vi har gott om tid :)
1# okej ska försöka göra så gott jag kan
Håll han kortare stunder till att börja med, och släpp inte ner honom när han sprattlar, utan när han lugnat ner sig. Ge han en godbit så fort du släppt ner han.
3# De borde också funka:)
#4 Funkade för mig :), min ena kanin hatade verkligen att bli buren, och varje gång hon sprattla så släppte jag ner henne. Tillslut så förstod hon väll att när hon sprattlar så släpper jag henne. Men när jag slutade att släppa henne när hon sprattla så går det jättebra att bära henne nu :)
5# ska pova:) men vilket "godis" kan man ha da??:) Vad brukar du ha?
Jag brukar ge det godiset dom tycker mest om :)
#6 Du kan ge favoritmaten helt enkelt. Pellets kanske? :)
8# Har gett maskrosblad en favorit bland Nickolaj;)
Var så mycket som möjligt med han och prova det som ovanstående har sagt!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.