Höallergi?
Hej! :)
Vet någon om min dvärgvädur har höallergi eller kanske någon snuva?
Han nyser ibland, det rinner lite ibland ur näsan och ögonen…
Skulle bli glad om någon kanske visste vad det är :)
//VillGott's matte
Skulle tippa på att det är någon snuva. Är höet dammigt? För det kan vara dammet från höet som spökar och då kan det vara bra och byta ut det.
Hur ofta nyser han?
Ring veterinär för säkerhetsskull. :) Då får du bra tips och råd!
Min ena kanin nös i princip 2ggr/minuten och jag blev riktigt orolig för det enda han gjorde va att nysa! Jag ringde veterinären mitt i natten stört orolig och hon fråga hur hans miljö var, om höet var dammigt om spånet var dammigt eller om någon rökte i huset. Svarade nej på allt då höet och spånet dammade inte. Och ingen här röker heller så. Då började hon misstänka luftvägsinfektion och då skulle vi avvakta till morgondagen och är det lika illa så var vi tvugna att åka in. Men dagen efter så nös han nästan ingenting! Som tur var :)
Men det började med nån nysning då och då på han så jag tycker du ska ringa vet innan det går för långt.
Lycka till 
Det är svårt att säga hur mycket han nyser för att det är så olika…. Dom gångerna jag märker att han nyser är när han ibland har tvättat sig, eller fått kel, också ibland när har har gt r sig ner…. Fast det är inte varje gång han nyser av det… :-/ Tack för att du svarade så snabbt! :-)