(K) vit rex dvv rex satin dvv
Hej!.
Jag söker till nästa år runt sommaren (kanske tidigare, men nästa år i alla fall)
En vit dvärgvädur rex eller satin rex INTE någon bärare av rex (skulle rexen vara satin bärare så gör de inget). Så alltså den ska vara en rex dvv.
Hona
8v
H.bevis räcker (jag lär inte komma iväg till någon utställning endå efter som allt ligger så långt bort tycker jag)
Transport får gärna kunnas fixa, eller en bit så möts man upp halva väger eller så.
Jag bor ju i göteborg.
Såg några rexar i en djur äffar och föll för dem, tycker dem va gud omliga söta, men vill ju inte stödja djuräffarer. (å kan inte fatta hur man kan sälja djur till dem som uppfödare)
Kraven:
Bettfel garanti
Föräldrarna har en bra mentalitet, lunga, fina och snälla, mamman får gärna vara ''go'' vid brunst (vet hur vissa honor kan vara vid brunst) avkommor, syskon och morföräldrar skall vara friska. (får inte ha några tedenser till aggrisivitet)
Helst inte för mycket linjeavling och vill ha de så rent de bara går.
Utstälda med bra poäng
Ser helst att dem har blivit parade tidigare gärna samma hona och hane (så man vet hur avkommorna blir)
Gärna så hanterade som möjligt, klo klippta och det.
Ingen blind eller döv. (skulle de vara nåt av de, så tänker ja inte betala full pris!.)
---------------------
Har haft dvv innan och har nu en frasse. Så kanin van är man.
Jag är mest ute efter sällskap och inte avla på, skulle ni vilja ha en kull på henne, så får hon ha kullen hos er. (som fodervärd kan jag vara)
Hon kommer att få vara inne kanin, med möjlighet att få vara ute, och ha fri tillgång till lägenheten.
Mer frågor och allt, kan tas via pm.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Jag har 2 kullar som kommer nästa år efter en SB RB och en Satinrex.
Hanen är ännu inte bestämd om det är med min rexdvv vit blåögd eller en av komma av honom i kullen jag får om någon vecka.
Trulls
Dvärgvädur SB RB
Egern/vit japantecknad zobel
u. vit blåögd
e. chinchilla WT VÖ
Lite försiktig men jättemysig och har en underbar kroppsbyggnad med både huvud och öron.
Holly
Satinrex Dvärgvädur
vit blåögd
u. röd/havanna WT
e. kanel WT
En jättemysig kanin med en massa spring i benen. Springer alltid fram till en och brukar "jaga" fötterna om man går runt i hagen. Ska vara med över allt. Men hur go som hälst.
Paras Holly med Karat så lär det enbart bli vit blåögda.
Beror på vad det är för färger i kullen som kommer nu men hur som hällst så kommer de säkert dyka upp vit blåögda.
Fler bilder och mer information om kaninerna finns på min hemsida, www.snowflakeskaniner.weebly.com
Jag finns en bit utanför Helsingborg i Skåne men transport brukar aldrig vara något problem :)
Bild på Holly;
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Och en bild på Trulls :)
-' Malin Hultman
Kommer ungarna bli rexade?
För vill inte ha ''normal'' hårslag :)
Annars ser ja ifram emot denna kombi!
Är de några mer som har så får ni gärna lägga ut!
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Hollys ungar kommer att bli antingen rexade eller satinrexade.
Trulls ungar kommer att bli antingen RB eller rexade :)
Det är alltså 2 kullar som kommer.
-' Malin Hultman
jaha! ja då är Hollys mer intressantere. efter som jag inte är intresserade av bärare.
Vad är ev pris för dem?
Hoppas fler har kullar på gång nästa år av vit rex dvv 
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Kommer att ta 600 - 800 kr/st för hennes ungar. :)
-' Malin Hultman
Okey!
Men ja kan sätta mig på intresse listan (beroende på när dem är leveansfärdiga, innan maj har jag ingen möjlighet efter som min nyvarande frasse måste kastreras innan dess)
Kommer det en rex satin, vit som är hona är jag väldigt intresserad, annars funkar bara rex väldigt bra.
Men ja, jag är väldigt intresserad av holly och karat. förästen är dem väldigt fina!
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
en uppfödning av dvärgvädur normalpälsade, rex- o satinpälsade
http://www.123minsida.se/Blazippanskaniner/
en uppgödning som ligger i Blekingelän
HAHAHAHAHAHA…..
Puttar upp då jag fortfarande är ute efter vit blåögd rex satin hona av dvv..
Gi in på min profil
För att se mina kullar.