Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 8105 ggr
Frosstis
0

Bra kaninbur?

Har länge velat ha en kanin och försöker fortfarande att övertala mina föräldrar att skaffa en. (vilket inte går så bra)

Jag har målat en kaninbur som gärna skulle vilja ha (och bygga som sommarprojekt),vill ha en egengjord, rymlig bur i trä! :)

Vad tycker ni? Låter den för liten för en dvärgvädur? Den ska inte alltid kunna få gå ner till gräset, bara på dagarna ibland så, och när den har fått vänja sig vid gräs.

Jag har inte gjort en igenomskärning till huset nu vad man ska kalla det, men hade tänkt 2 hyllor. En sitthylla och en till hylla, där ska jag ha fodret (inte höet) och vattenskålen/vattenflaskan. Tror jag ska köpa en sån boll man lägger godis i, och hänga upp från taket. Gillar dom sånt? :) Vad är mer roligt för en kanin?

Kan man ha något slags nät under själva buren (där på gräset) så att ingen räv eller så kan komma och gräva sig in?

Och på rasthagen, vad heter sånt grönt nät/galler? Jag ska köpa en stor sån (eller köper man i rulle?) och ha en riktigt stor hage till den.

Kram! ♥

Ljusta
0

Om JAG hade gjort den så hade jag nog gjort den större än så om jag bara hade en kanin, minst 2 meter lång och ca 60-70 djup/våning. Jag tycker att 1,20 m är i minsta laget. I en större bur kan kaninerna få mer av sina naturliga behov tillgodosedda och det blir dessutom lättare att städa. Man kan inreda mer fler leksaker, hus, stubbar, rör osv vilket blir naturligare och "lyxigare" för kaninen. Brukar inte bli en sån jättestor extrakostnad när man ändå bygger.

Sen är det enligt lag så att varje våning måste vara minst 50 cm på höjden. Nu tycker jag att det är lite tramsigt egentligen för skulle man stäga undervåningen så skulle det vara lagligt. Men med undervåning, trots att den är 40 hög, så har kaninen dubbelt så stor yta att röra sig på vilket blir bättre för kaninen. Men bygger man själv så är det ju ganska lätt att öka hölden med 10 cm :)

Lycka till, hoppas att du får en kanin!

Ljustadalens kaningård

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! :) Jo jag har tittat lite på det, och det kändes lite litet. Så jag målade en ny skiss som jag tycker lät lite bättre. Får se vad pappa tycker (han som får bygga då haha :P), han vill säkert ha större bur, kanske 2 m.

Vad kan man inreda mer då? Har tänkt 2 hyllor då, pinnar att gnaga på, en leksaksboll, kanske ett rör. Vad mer? :) Sen ett hus också. Ska de ha höhäck? Annars kan jag ta ett sånt trä-tvättställ och ha hö på.

Jo jag vet, jag skrev fel när jag skrev 40 cm. Jag tryckte på fel knapp hehe.

Men här är min nya skiss:

[Fruktiz]
1

Jag tycker inte du ska ha något grönt nät, svetsnät eller minknät är mycket bättre och säkrare än t ex hönsnät. 
Till höhäck passar IKEAs Rationell variera väldigt bra. En del kaniner kan dock få för sig att krypa in i den, så det är bra om man skruvar upp den på väggen Glad

Frosstis
0

#3 ah tack för tipset om nät! Ska kolla upp (om jag nu får kanin.. vilket inte är så troligt :( )

Ja, har hört om dom "höhäckarna"! :) Kan en sån här funka? Har hört att vissa använder det till marsvin, då borde det väl funka till kanin? :)

[Fruktiz]
0

#3 Jag skulle tro att kaninen hoppar upp på den där, och det kanske inte är så bra. Sen ser den inte så stadig ut heller :)

Frosstis
0

Hm okej. Men får nog bli en sån som du länkade isåfall om det blir en kanin! :)

Håbe
0

#4 Vi köpte en sån till vår kanin men hon hoppade upp i den och både bajsade och kissade där så vi bytte till en sån som man hänger på burväggen istället. Den funkar bättre.

Frosstis
0

åh jag drömde faktiskt inatt att jag fick köpa en kanin, så gick jag till någon affär där det fanns massa kaniner, jättefina färger och så! Så fick jag en vit kanin men sen typ tappade jag den eller något påväg till bilen, så gick jag tillbaka och skulle få en ny kanin. Så hittade jag en liten, japantecknad brun/vit kaninunge som var jättesöt! Fast sen tänkte jag att jag måste ju bygga en bur först.. Så då lämnade jag den och gick hem.. xd Ååh, får inte köpa en kanin nu heller! :( men jag fick reda på att pappa hade sommarkaniner när han var liten, så jag ska övertala de att jag också ska få ha det! :D Då kan jag ta hand om kaninerna från min kompis mammas jobb! :) (hon jobbar på djurskyddet) åh hoppas verkligen jag får nu.. Älskar kaniner! :( Btw, tror ni man kan ha en tjej och en kille bredvid varandra i burar? Om det är rymningssäkert så de inte kan rymma och para sig.. Kanske kastrera hanen :) Tror ni det skulle kunna funka?

Fridaaaa
0

#8 Ja det går, har jag haft många gånger. Men då ska man verkligen ha 100% rymningssäkra burar. Bättre att ha dem ovanför varandra istället :)

Men annars, en kastrerad hane med en hona brukar fungera:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
1

'Okej bra! :) Hoppas verkligen på att få skaffa en kanin nu :(

btw hur dyra är de? Ungefär i månaden per en kanin? :) Inte så dyrt väl. Hö är väl billigt, sedan pellets, hur dyrt är det? Sedan är det bara startkostnaden, burmaterial, skålar, hus, leksaker m.m ?

Fridaaaa
1

#10 Jag ger 163 kr för 25 kg pellets (svenska foder kanin&marsvin), 20 kr/bale hö och 70 kr för en stor bale spån. Så för mina 5 kaniner ger jag max 200 kr/månad :)

Bur osv har jag i regel haft, eftersom jag haft kaniner under hela mitt liv.

Frosstis
1

Okej tack! :D men hur länge håller 25 kilo pellets då för 1 eller 2 niner? :P

Ja höet är ju billigt. Min kompis har häst så jag ska fråga vart de köper, och om de kan köpa en extra bale åt mig så betalar jag de :)

Och spånet kanske jag kan be de köpa en extra bale till mig? Annars vet jag vart de köper det Skrattande

så höet och spånet är typ fixat, bara pelletsen då :D vart köper man det då och vilket ska man ha? hur mkt ska man ge per dag till en dvärgvädur eller hermelin? :)

Fridaaaa
1

#12 Länge hehe ialla fall till dvärgkaniner som inte ska ha så mycket/dag som vuxna :)

Jag ger 0,5 dl till min lejonhuvade kanin, min ddv rex & till mina 2 lejonkorsningar, räcker bra till dem :) Sedan då bra hö hela tiden :P

Granngården brukar ha :)

Frosstis
1

Inte mer? Kan jag inte ge 1 dl? Oskyldig

Okej, jag har vart där förr med min fader.. :) ^^

1 dl=ca 1 hekto=ca 100 g=0,1 kg

Om jag räknat rätt borde det isåfall ta 250 dagar att äta upp en säck? Om man har 1 kanin. Har man två kaniner tar det 125 dagar :) Har jag räknat rätt? :) Om jag har 0,5 dl

0,5 dl=½ hekto= ca 50 g=0,05 kg

Då borde det ta 500 dagar att äta upp en säck. Eller 350.

Hmm, det tar ju lång tid! :P

OT haha!

Frosstis
0

Jag har nu drömt om kaniner varenda natt i 2-3 dagar.. Sedan pratat om kaniner och tjatat om kaniner, haha lite beroende. Men jag måste tjata mycket =)

Sa också till pappa, "låtsas att ajg ska få en kanin nu. 2 meter eller 2½ meter?" "2½ meter"

Tycker jag låter bra. Så jag har målat om min bur nu :) Funkar inte att ladda upp på iFokus, så titta på länken..

Målade två burar, sedan ett fack där nere som jag drar ut och sedan finns maten (pelletsen) där nere, och lite leksaker och sånt som man behöver.

Så det blir en stor bur. Vet inte om jag kommer få användning av den andra buren. Annars jag kanske kan förvara en bal spån därinne. Får se hur det blir., måste övertala mian föräldrar.. De säger verkligen nej, men det MÅSTE gå.. Det gick med min hamster, det måste gå med en kanin också.. Tror att problemet är VAKT, vi reser ganska mycket. En, två eller tre gånger per år. Det är ju enkelt att ta hand om en kanin. De kräver ju inte så mycket. Ska fråga runt lite av mina vänner om de vill passa. Så om en kompis är borta har jag en i "reserv".

2 hyllor i varje bur, som ni kanske ser. Vilket nät har jag inte bestämt än. Ska fråga pappa, han som kommer bygga :) Kommer inte ta lång tid att bygga. 1-3 dagar om man bygger flitigt :)

Hur myket tror ni det kommer kosta? Om en meter trä kostar 10 kr. Sedan något nät.. Hmm, gissar att träet kommer gå på 400 något runt så. Sedan nätet, några hundra kanske. Inte mycket nät jag kommer ha. Sedan har jag redan en kaninskål för mat. Höbehållare köper jag på ikea. Sedan hö+spån som kommer räcka ganska länge. Kanske köper en katt toa att ha som toa, kostar inte såå mycket.

Vad ska de ha i lådan? Kan de ha sand? Har det till min hamster så skulle kunna ta därifrån. Eller toalätt? Har det till min hamster också. Fast kanske börjar ta spån till honom då.. Kan jag ha spån i buren OCH i lådan?

Mkt text nu hehe..

BUREN:

http://tinypic.com/view.php?pic=9gfyu9&s=6

Fridaaaa
1

#15 Nej 1 dl/kanin blir för mycket. Dvv har dessutom lätt för att lägga på sig också. Höet är viktigast i kosten för en kanin.

#16 Bästa nätet är fyrkantsnat/minknät, svetsat. Använd ej kyckling/hönsnät.

Beror på vad du väljer för virke osv. Men 500-1000kr kanske? Nät är ju inte så billigt.

Nej sand är inte bra. Inte till hamster heller tycker jag. Spån går bra i lådan ja :)
Mina har spån i hela burarna, har inte toalätt till mina då dem bara mest kastar runt det.

Frosstis
1

Okej :) Nej hönsnät blir det inte.

Okej inte sand.

Vad ska man ha till hamstrar då? Förvånad sand är jättebra till deras pälsar och de älskar det. Det är ett måste att man ska ha det till dvärghamstrar, så förstår inte varför du säger att man inte ska ha det till hamstrar?

Okej, men får testa lite :)

Fridaaaa
0

#17 Vi hade inte det till våra guldhamstrar på gymnasiet. 
Vet inte hur det är med dvärghamster men på guldhamster är det inget måste:)
Fick vi lära oss och våra hamstrar på skolan blev 5-6 år gamla så (ja det är sant)

Frosstis
3

Men åldern på hur gammalr hamstern blir beror inte på sanden? :) Och dessutom så hjälper sanden de att hålla sig rena. Gå in på hamser iFokus elr dv.hamster iFokus så ser du att varje bur har minst en sandlåda :)

Fridaaaa
1

#19 Var inte det jag menade :) Menade, att hade dem inte mått bra, hade dem inte levt så länge :) Och dessa hamstrarna hade jättebra päls och var rena:P

Frosstis
0

Men mår inte våra hamstrar bra? :) Flört

De kan tvätta sig själva men det är enklare att hålla pälsen ren och det är roligt att bada. Och många använder det som toa också :)

Fridaaaa
0

#21 Det har jag inte påstått att dem inte gör?
Hur ska jag skriva för att du ska förstå hur jag menar? Går inte att utveckla det mer.

Emmsann
1

Se till att hålla er till ämnet! Ytterligare diskussioner får ni ta via PM eller annan tråd :-)

//Emma

Denna kommentar har tagits bort.
Frosstis
0

Är detta knäckebrödet onyttigt? På vilket sätt? Det är minirut (och det är typ massa luft i och så)

Ingredienser

Fullkornsrågmjöl*, vatten från egen källa, jäst och salt
* svensk sigillråvara

Vikt: 200 g

Näringsvärde / 100g

• Energi / KJ1485
  • Energi / kcal352
  • Protein9,6
  • Fett (rågens naturliga fett)2,4
  • Kolhydrater65
  • Fiber16
Emmsann
0

#25 Att ge knäckebröd som godis då och då vad det än är för sort är inte farligt så det du föreslår kan du absolut ge :-)

//Emma

Frosstis
0

#26 okej så det jag sa är inte onyttigt? Glad Kan jag ge det några gånger i veckan då? Inte typ 2 gånger utan kanske 4? Skrattande

Emmsann
0

#27 Jag har ingen koll på näringsvärden osv. och vad som därefter är bra för kaniner men jag själv ger knäckebröd som belöning och inte som godis på det sättet. Kanske kan du ge det två gånger i veckan och sedan hitta något annat som de kan få? En kanin har inte det behovet av att få massa extra gott utan brukar må minst lika bra sålänge den får ett bra hö, vatten, lite kraftfoder (om man ger det) och lite grönsaker! Sen dör inte en kanin av att du ger den knäckebröd 4 ggr i veckan som godis ;-)

//Emma

Frosstis
0

#28 okej tack! :D

Jo jag hade tänkt att ge pellets, hö och vatten såklart :)

Fast tror inte jag kommer få en kanin nu när jag bor hemma.. Rynkar på näsan Så får bli när jag flyttar hemifrån, + några år.. Så kanske om 6 år..? Obestämd Måste övertala att skaffa kanin nu! :(

Den skulle få såå lyx att ha 2,5 m stor bur med mycket leksaker.. <3

Om jag har den inne i en lite mindre bur fast frigående i mitt rum under första året, tror ni den skulle kunna flytta utomhus nästa år och sedan bo i bur?

Och vad tror ni skulle passa mig bäst, en dvärgvädur eller holländare? Älskar båda två, fast tycker att dvärgvädurar är så fula korthåriga.. :( Och jag ska ju ha spån så då funkar ju inte långhår. Men a, såklart jag kan ha en korthårig dvärgvädur, tror det blir en sån fast är så kär i holländaree.. :( Vill ha båda..<3

Om jag får en sån bur jag ritat (den stoora) så blir det ju 2 st burar. Då kan jag ha 2 dvärgvädurar eller 2 holländare :D Fast jag tror inte jag får det, isåfall bygger vi 1 bur, skulle aldrig få köpa 2 djur på samma gång (som ska vara i olika burar) Rynkar på näsan

Arh svårt och jobbigt det här.

Fridaaaa
0

#29 Finns ju dvärgvädur rex och lejonhuvad dvärgvädur :)
Holländare är mysiga! :)

Frosstis
0

#30 rex vill jag inte ha, tycker det är fuult Tungan ute

Fridaaaa
0

#31 Beror på kaninen :)

Här är min Gruff,han är ddv rex

Frosstis
0

Ja såklart ;) Men jag tycker ändå inte det är fint Tungan ute

Frosstis
0

Alltså jag kan verkligen inte bestämma mig för en dvärgvädur eller en holländare.. Älskar dvärgvädurars utseende och att de är så lunga, men jag vet inte riktigt.. Har inte riktigt fastnat för de Rynkar på näsan

Holländare, är de mysiga? Snälla? Lugna? Lättlärda? Bra på att hoppa?

Och dalmatiner, färgen/teckningen, är det en holländare? Hmm.. Vill ha en dalmatiner eller en svart-vit då! (kanske heter vilt-svart?) Skrattande

Så jag vet verkligen inte.. HOLLÄNDARE ELLER DVV?!?

Frosstis
0

Eller är dalmatinerna kanske en jättescheck?Obestämd Hjälp mig!

Fridaaaa
0

#34 Kan säga att alla ddv inte är lugna ;) Men överlag är dem det ;)
Holländare är ju större än ddv och kräver mer plats än ddv anser jag även om dem får ha samma mått som ddv om dem väger under 3 kg.
Men dem brukar oftast vara sociala, precis som ddv. Så det är lite vilket som vilket man väljer

#35 Jättescheck kräver betydligt mer yta än den buren du har ritat upp ;)
Lagen säger 0,9 kvm MEN jag anser att dem kräver det dubbla för att må bra.

Frosstis
0

#36 okej. Men om jag skaffar en holländare måste jag väl inte bygga en större bur än 2,5 meter?

Alltså mer än 2,5 m? Oj, hur stort ska de ha?! Förvånad Hur ser jättescheckar ut? Är det de som är dalmatiner? Eller kan holländare också ha dalmatiner som teckning?

Fridaaaa
0

#37 Nej det måste du inte.
Jag har bara sett de första ritningar du gjort, och då stod inte dem måtten ;)

Gå in på jättekanin.ifokus så finns massa bilder där på tysk jättescheck.
Nej hollisar kan inte vara det. Finns i japantecknad däremot och sedan hela färg då.

Finns andra kaninraser som ser ut att ha "dalmatinerfläckar", t.ex rex :D

Frosstis
0

Jaha okej :) Är rex en egen ras? Trodde det bara var ett hårlag, men är alla dalmatiner hårlaget rex då också? Åh jag vill ha en hollis.. Har pratat lite med pappa idag igen på planet när jag målade en kaninbur och han sa att han inte tror att jag vill ha en kanin om tio år.. Men jag ska få!!

Fridaaaa
0

#39 Är både och ;) Finns en ras som heter rex. Men finns även ddv rex, hermelin rex t.ex :)

Frosstis
0

Okej.. :P

Har nog bestämt mig att jag vill ha en holländare.. en viltsvart isåfall (eller heter det så? Svart-vit) Om jag skulle ta en dvärgvädur skulle jag nog ha ångrat mig..

Förlåt för jag inte skrev ut men var på flygplatsen och skulle precis gå in i planet så hann inte skriva :P

Men jag målade iallafall på planet en kaninbur som vi skulle kunna ha i lekstugan, vi kunde bygga en sån, men jag får ju nite köpa en kanin. Frågade pappa vad anledningarna var och så sa han att han inte trodde att jag ville ha en kanin när jag är 24 år, för de blir ju typ 10 år sådär. Men det kommer jag visst vilja.. Hur får man de att inse det?!

Arh jag blir galen.. Skrikandes

Fridaaaa
0

#41 Vanlig svart/vit? :)

Frosstis
0

Japp!

Fridaaaa
0

#43 Dem är fina :) Jag gillar hollisar och vill ha men har ej hittat den färg jag vill ha och nu har jag fullt så får vänta :)

Frosstis
0

jaop :D

Frosstis
0

Denna buren, OM jag lyckas övertala mina föräldrar att få en kanin i födelsedagspresent (vilket är om 21 dagar), skulle jag kunna använda den?

Jag ska ju ha min kanin i mitt rum första året, först ska jag lära den bli rumsren sedan ska den få gå frigående i mitt rum. Så det blir den buren+ca 10 kvadratmeter.

Vad jag oroar mig för är att det står 45 cm, det är väl inte lagligt? Ska den inte vara minst 50 cm i bredden?

Jag har bestämt mig för en rex dalmatiner, men hittar jag ingen tillräckligt nära så ska jag ha en dvv. Hur är måtten för en rex dalmatiner?

Sen tror jag att jag ska ha inne kaninen på vintern, tror inte jag vill springa ut hela tiden. Dock kommer den få bo i min lekstuga (har sålt alla leksaker där inne idag, yes!), men det är ingen värme där, tror ni den får vinterpäls då?

Fridaaaa
0

#46 En rex kräver 0,6 kvm, bredd 60cm, höjd 60 cm.

Frosstis
0

Jaha okej, då får jag väl leta en annan bur. Men kan man ha en dvv i?

Fridaaaa
0

#48 Nej den är inte godkänd till någon kanin :/
minst 50cm höjdoch minst 50 cm bredd.

Frosstis
0

Okej, då blir det inte den.. För jag antar att det inte är lagligt även om den har hela mitt rum? Nä, får hitta ordentlig bur istället. På blocket är det bara massa rangliga och gamla burar som ser ut som en rutten banan, de vill jag inte ha om jag inte kan måla om de och fixa bort fläckarna.

Fridaaaa
0

#50 Om du aldrig stänger buren så är den det ja.
Men då får du inte stänga in kaninen där någon gång :)

Frosstis
0

Men jag måste ju stänga in kaninen i buren den första dagen..

Fridaaaa
0

#52 Då måste man igentligen ha godkänd bur, men bara 1 dag spelar ju ingen roll. Hur gör du när du åker hemifrån?

Frosstis
0

Menar du när jag går till skolan? Jag får sätta kompostgaller runt det jag inte vill den ska komma åt. Fast jag skaffar hellre en godkänd bur än en som inte ens är laglig och behöver oroa mig för det Glad

Fridaaaa
0

#54 Ja precis, eller ska handla, vara hos kompisar eller liknande :)

Okej ^^, Ja tycker jag är bra beslut ;)

Frosstis
0

#55 Japp. Jag vet inte riktigt om jag vågar ha den lös när jag inte är hemma, men jag tror jag ska skaffa sladdskydd (även för min hamster, hehe) och klippa lite kompostgaller och sätta upp ex runt sängen, kanske runt skrivbordet osv.

Japp!

Fridaaaa
0

#56 :D Blir nog bra, man märker vad som är bäst och vad som passar en xD :)

Frosstis
0

Absolut!

Frosstis
0

Såhär vill jag att det ska se ut, en bild uppifrån och en från sidan :) tänkte 2 burar, ifall jag får en till kanin :) Har inte skrivit upp måtten men sammanlagt blir det väl 2-3 meter.

Frosstis
0

Ååh jag är så glad, min mamma sa att jag skulle kunna få vara fodervärd åt en kanin, en månad eller så och testa liksom! Hon skulle prata lite med pappa och så, men jag är jätteglad att jag ens får chansen att ha kanin! Skrattande

Det ska bli såå kul! :)

När vi bestämt oss för hur det kommer bli så ska jag börja leta efter någon som vill ha en kort fodervärd, en månad till eller så skiljer sig inte så mycket, hon sa också att jag får göra så nästa sommar också! (som sommarkanin, fast man lämnar tillbaka kaninen sen, inte köper kanin och släpper ut den!)

Helst av allt vill jag ju ha en rex och passa (haha jag sa att jag vill ha en kanin, så sa mamma :hunden kommer ta den i munnen, så sa jag: men kaninen är lika stor som han! mamma: aldrig i livet att vi skaffar en så stor kanin! Hahaha! Skrattande)

Frosstis
0

Mamma har sagt nu också att hon älskar kaniner och vill väldigt gärna ha en, men det funkar liksom inte för att det blir för jobbigt, vi reser ganska mycket, eller mycket & mycket, men vi reser två-tre gånger per år. Vem ska passa kaninen då? Jag har 2 kompisar som säkert skulle passa, och en annan som oftast är hemma som skulle kunna vara som "reserv". Så jag ser liksom inte problemet.. Sen var det typ, att veterinären kostar jättemycket om kaninen skulle bli sjuk. "Kostar 500 för att bara gå in genom dörren" säger hon (lite skämtsamt)

Men nu när jag kommit så långt att hon tillochmed FÖRESLOG att jag skulle få vara fodervärd ett par månader, så är det itne så jättelångt kvar till att skaffa en egen! :D Sen är det bara att övertala pappa, fast han brukar gå med om mamma går med, för mamma är lite den som bestämmer mest här hemma :)

Mamma sa också att vad ska jag göra när jag flyttar hemifrån, de lever ju väldigt länge och hon tycker inte jag ska ha med mig den när jag flyttar. Men den ska få springa fritt i min lägenhet då, men hon säger att jag ska studera mycket och inte kommer ha tid för kaninen, men om det verkligen blir så så får kaninen stanna hemma och min lillebror får ta över den smått :) (han älskar djur så som jag, fast inte lika mycket. Han vill gärna ha en kanin också!)

Fridaaaa
0

#61 Finns ju smådjurspensionat mm man kan lämna kaninen på om man reser iväg, brukar kunna lösa sig :)

Haha ja det är nästan så, bara undersökning kostar 200-400 kr, även om dem bara tittar på djuret.

Jag har haft kanin under hela min skoltid och även nu när jag ska börja högskola. Fungerar bra om man prioriterar rätt.

Frosstis
0

Ja, men eftersom jag antagligen kommer få en kanin från min väns mammas jobb (hon jobbar på djurskyddet och har inne 2 kaniner) så kommer jag säkert kunna lämna bort kaninen där när vi åker bort. Den ska isåfall få vara en utekanin, men jag får säkert ha den inne nån månad så den börjar bli "tam mot mig" :)

Pappa och mamma sa att varför hade jag inte frågat detta tidigare, det går ju jättebra att vara som fodervärd :)

Men det ska bli jättekul iallafall, så ska jag nog försöka sälja kaninen, (den är ju inne på djurskyddet för att förra ägarna tröttnat, så hjälper jag till och säljer)

Jag är så glad, jag ska höra med min kompis sen om detta :)

Frosstis
0

Förresten så följer bur, pellets och leksaker m.m med. Pappa sa att vi kan bygga en bur så kan jag fortsätta ha så ända tills jag vill sluta (aldrigFlört)