Flytta?
Har två kaniner som just nu bara bor hos min pappa men eftersom mina föräldrar bor på olika ställen blir det lite jobbigt.
Brukar vara hos min mamma två veckor och sedan min pappa två veckor. Det jag undrar är hur stor skada mina kaniner kommer ta om jag låter dem flytta med mig? Det tar ungefär en kvart att åka till mamma/pappa med bil.
Vill ju inte lämna dem hos pappa i två veckor när jag är hos mamma, dels för att jag saknar dem men framför allt för att de inte får komma ut till sin hage eller blir kliade och klappade på.
Vad tycker ni att jag ska göra?

Bor de inne eller ute? Funderar på om de kommer ha samma bur på båda ställena eller behöva byta.
De är utekaniner och de kommer behöva byta bur :-/
Tänker också att eftersom de är två stycken så har de varrandra. Vill inte heller att de ska vara "själva" under tiden då jag är hos mamma. Pappa ger dem bara mat när vi är borta, städa buren och kel står jag och min syrra för. Tänker att om de ska bli tama så behöver man ju kela med dem lite varje dag och om jag är borta två veckor så blir det ju inte så mycket kel + att jag kan ju inte låta dem gå med ostädad bur i två veckor!