Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 3745 ggr
Zvintos
0

Zvintos B-kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har årets 2:a och sista kull fötts! Det är samma föräldrar som förra gången och den här gången hoppas jag att Ulva väljer att ta hand om sina små själv. Det är stor skillnad på hur boet såg ut då och hur det ser ut den här gången. Förra gången var det slarvigt boat både med strå och päls. Den här gången tror jag tamenfasen att hon letat på vartenda strå som fanns i buren, för att boa med. Boet valde hon att lägga i toalådan, som hon hållt rent sen den städade senast. Tror hon kände att det blir för varmt i bolådan nu i värmen. 6 små knytten födde hon och alla är välskapta små sötsaker. 3 ljusa (rosa) och 3 mörka, så det lär väl troligen bli 3 bruna zoblar / white zoblar och 3 blåa zoblar / white zoblar. En av de mörka var i alla fall white, så mycket hann jag se. Får kika lite mer på färgerna om ett par dagar.

Såhär fint såg boet ut denna gången.

Vincent...
0

vad kul!

HAHAHAHAHAHA…..

Zvintos
1

Ungarna är välmatade och välskötta, passade på att tjuvkika lite på färgerna också. Av 6 ungar så är hela 5 stycken white zobel! Skrattande 3 white zobel blå, 2 white zobel brun och 1 zobel brun.

Jessica Holländare
0

Grattis! Vad mysigt. Glad

Zvintos
0

#3: Tackar. Glad

Idag hade jag tur när jag var ut. Fyllde på hö och gav mamma Ulva lite mat och kikade sedan till de små bebisarna. De låg där i boet med välmatade magar, men det saknades en bebis.. Plockade ur alla och letade sedan igenom boet - ingen bebis där. Lade tillbaka de små och såg sen något som rörde sig på andra sidan buren, där Ulvas favoritplats är. Den var lite lätt kall, men pigg, så den lär ha följt med ut ganska nyligen. Lade ner den i det varma boet, så den lär nog bli varm väldigt fort igen.

Emmsann
0

Åh vad spännande! Grattis Skrattande

//Emma

Zvintos
0

Ulva tar riktigt väl hand om sina små, helt klart! Och nog har hon mjölk så det räcker och blir över, med tanke på deras välfyllda magar. ♥

Jessica Holländare
0

Vilka goa snuttar!!! Kyss

Zvintos
1

5 dagar gamla idag och Ulva sköter dem så gott hon kan. 6 ungar verkar dock i nuläget vara lite för mycket. Ska ge henne lite mer örter för att hjälpa mjölkproduktionen på traven, annars får jag nog hjälpa henne att stödmata de som fått i sig minst, för att "lätta lite på trycket" för hennes del.

Jessicahagstrom94
1

sådär söt får man inte vara! jag blir ju alldeles kär Kyss

Zvintos
0

6 dagar gamla och så sjukt söta!

Unge 1, white zobel blå.
En av de minsta i kullen.

Unge 2, white zobel blå.

Unge 3, white zobel brun (ljus?).

Unge 4, white zobel brun.
Denna är min favorit i kullen! 

Unge 5, white zobel brun.
Denna är också en av de minsta i kullen. 

Unge 6, zobel brun.

Jessica Holländare
1

Dom är ju helt underbara!! Kyss

Zvintos
0

#11: Visst är dem det. ^^

Såg idag att alla white-tecknade har synliga ögonringar redan nu! Skrattande Inklusive de blå!

Kikade lite kön också och det är väldigt pluttigt, men skoj att se om det stämmer sen eller om jag haft helt fel. Tungan ute

Hane?

Zvintos
0
Zvintos
0
Zvintos
0

Hona? (Min lilla goding)

Zvintos
0
Zvintos
0
Jessica Holländare
1

Man vill ju bara pussa massor på dom!! Kyss

Beatrice_Love_Kaniner
1

Är någon tillsalu`?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Vincent...
0

vad fin ! specielt #15 förstår att h,n är din godingSkrattande

HAHAHAHAHAHA…..

Zvintos
0

#19: Tanken är väl att alla utom 1 är till salu. Men, jag har flera stycken på intresselistan före. Så om det i slutändan blir någon kvar till salu kan jag inte svara på i nuläget.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#21 ok, är intresserad av en zobel (ljus) hona. Pma mig

Zvintos
0

PMa är inget jag kommer göra. Detta då jag jobbar mycket i sommar och bara kommer snabbkika in på iFokus. Jag vill därför att de som är intresserade själva får ta kontakt via den mail som finns på uppfödningens hemsida.

Zvintos
1

Har en liten stund över och tänkte in och uppdatera lite snabbt med nya bilder på ungarna, som nu blivit 3½ vecka gamla.

Zvintos Benjamin, white zobel blå hane.

Zvintos Beatrice, white zobel brun hona. 

Zvintos Belanna, white zobel brun hona.
Väldigt mörk i färgen.

Zvintos Bastian, white zobel brun hane.
Väldigt mörk i färgen även han, men trots det ser han väldigt fin ut tycker jag. 

Zvintos Barney, zobel brun hane.
Så mörk att han nästan ser svart ut. 

Zvintos Balthasar, white zobel blå hane.

Vincent...
0

väldigt fina! :D

HAHAHAHAHAHA…..

Beatrice_Love_Kaniner
0

haha, åh! En hona som heter som jag! :D

Zvintos
0

Lite nya bilder på godingarna som blev 7 veckor gamla i går. Halva kullen är nu hemma i Kumla och får bo själva i 1 vecka, innan de hämtas av sina nya ägare.

Zvintos Balthasar

Zvintos
0

Zvintos Bastian

Zvintos
0

Zvintos Belanna

Zvintos
0

Resten av kullen är kvar i Smedjebacken och jag kommer "hem" dit idag, så nya bilder på Barney, Benjamin och Beatrice kommer ikväll eller imorgon. Glad

Zvintos
0

Zvintos Barney

Zvintos
0

Zvintos Benjamin

Zvintos
0

Zvintos Beatrice