Öron??
Hej, jag har köpt en liten dvvhane på 8 veckor… hans föräldrar han slokande öron, men den lille ugen som jag köpte har inte det… kommer han få det sen?
Vänta och se han kommer troligen få det :)
okej, jag hoppas det. Men det är väl inte jättevanligt att dom får stående öron om dom är renrasiga? (:
När dom blir lite störe brukar öronen vanligt viss hänga ner.
Okej, vad bra han är 8 veckor nu och dom står lite åt alla håll…:)
Bor han ute eller inne? Det är vanligare att dvärgvädurar som är födda under vintern (utomhus) inte fäller öronen ordentligt.
Har hans öron börjat ramla ner lite? De borde ha lagt sig vid det här laget, men han är fortfarande så ung så de lägger sig troligen 
Dock så hade jag en unge vars öron aldrig lade sig, renrasig dvv och vars föräldrar hade stora och tunga öron. Han var född utomhus, på sommaren, så det finns ju undantag. Även om de inte alls är så vanligt. Det är nog bara en fråga om gener och tur… 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
ja dom står typ lite rakt ut ;) men hans bröder har börjat att fälla ner dom mer så jag antar att hans också kommer att göra det :-)
Ja, då fäller han dem nog snart 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
vad bra, jag har bara sätt bild på honom än(han kommer på fredag) och det kan ju hända att bilden var gammal…:-)
#5: Hade en unge ur en kull som det blev likadant på. Mamma och pappa hade finfina öron, ena syskonet fällde vid 4v, de andra 2 fällde innan 12v. Men den sista har än idag inte fällt sitt ena öra och de är nu 4 år. 
Nej det är ovanligt att det inte lägger sig ner.
Annars hade ju var och varannan ddv har uppåtöron om det hade varit vanligt ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte jättevanligt om båda föräldrarna har tunga hängande öron och deras föräldrar i sin tur också har det. Ibland kan ett "dåliga-öron-anlag" ploppa upp trots att man tror att ungarna ska få fina tunga hängande öron (trots att kaninerna är renrasiga). Oftast handlar det om gener, men ungar födda utomhus senare på året kan ibland få svårare att få ner öronen.
Kort sagt, du kan aldrig veta om öronen kommer att fällas eller inte. Det borde ha fällts redan om han hade bra öron, men vissa fäller senare. (Har en hona här hemma som fällde sitt ena öra vid ca ett års ålder…). Har öronen börjat att flaxa nu så är de nog på väg ner, men du får hålla tummarna och hoppas på turen :)
Ljustadalens kaningård
Du har ju redan fått bra svar, men jag kan komplettera med att öronen kan stå upp för att han börjar vara könsmogen. När de blir könsmogna kan öron som redan lagt sig ställa sig lite, men de lägger sig sedan nästan säkert :)