Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 2819 ggr
Eldsjärten
0

Kanin springer snett!

Snälla hjälp mig!! Min ena kanin springer nästan alltid snett, den alltså först springer typ på sidan, sen rammlar hon på ryggen! De har hon gjort sen 1 år tillbacka typ, och pappa säger att de är en hjärnblödning, men om de är en hjärnblödning måste vi avliva henne då? Jag menar ifall de inte finns ett annat sät såcklart. Men om de inte är hjärnblödning vad är de då?? :(

Förvirad tjej :(

PrinzeZz
0

vänta.. har hon haft dessa symptom i ett år och den har inte fått vård?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

plutopellis
0

Och ni har kollat benen så inget är brutet? Känns som om det enda vettiga är veterinären för vidare undersökning. Om den varit så ett år skulle ni gått med en gång men det vet du säkert redan så tänker inte skälla för det utan tycker du ska åka till veterinären med en gång. Kaniner uppför sig som "normalt" även om de lider då de är bytesdjur så det är svårt att avgöra själv om kaninen lider av detta eller ej. Lycka till!

Eldsjärten
0

1# Vi trode hon skulle repa sig! Sen försvan de bara, och sen kom tillbacks.

2# Vi har kollat benen, och jag tror de blir veterinären snart för hon!

BeccaTilda
0

Sådär gjorde min kanin också, han höll huvudet snett och du tänker dig att du lutar huvudet framåt och sedankollar upp mot taket. Så var hans huvud! Han är den sällskapligaste kaninen jag någonsin träffat men en dag låg han bara där i buren och var jätte deppig :(

Jag blev livrädd och ringde veterinären, men när det sa att det skulle gå på 6000 för undersökning och sedan 3000 för behandlingen och det fanns någon så hade jag inte möjlighet till det på mitt studiebidrag just då så vi körde på hemmakurer..

Han åt och drack ingenting själv, så vi rev morätter smått smått och tryckte in det i munnen, då tuggade han, sedan blandade vi hans vatten med annanas juice och då drack han även det! efter någon vecka var han hur pigg som helst igen, skuttade runt, men höll fortfarande huvudet snett…

Nu är han helt återställd! Vi vet inte vad det berodde på riktigt, men misstänkte ju att det var något med hjärnan.

Vincent...
0

jag skulle gå till veterinären!

äter kaninen som den ska.?

HAHAHAHAHAHA…..

Jessica Holländare
0

Skulle ni neka en människa med stroke vård?? Ta kaninen till veterinären.

Eldsjärten
0

Vi har tagit henne till veterinären och dom sa att hon behövdeg mer grönsaker:-) hon behövde bara mer vitaminer:-)

plutopellis
0

Så skönt att höra eldstjärten! Glad

Jessica Holländare
0

Åh vad underbart att höra!!!! SkrattandeLilla kaninen. Ursäkta om mitt inlägg lät lite väl hårt… Vart inte meningen.. Jag jobbar med strokepatienter och tycker att hjärnan är fascinerande.. En aning inne i det… Obestämd

Eldsjärten
0

9# De gör ingetSkrattande

8# TackGlad