Era dvärgkaniner!
är ny här på dvärgkaniner.ifokus. brukar hålla till på kaninhoppning.ifokus och kanin.ifokus.
tänkte därför att alla kunde berätta lite om sina dvärgkaniner :D
börjar med mina:
www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner
först har vi Mimmi! en jättesöt liten hermelinkorsning på 7 månader. hon är jättesöt och snäll, med med mycket humör. min syster är rädd för henne, men hon bara väsnas och skulle aldrig bitas.
hon har hoppstam och hon är en hoppkanin, hon älskar det. hon är väldigt pigg och det går alltid fort, men hon hoppar högt och fint. hennes tävlingsnamn är Eros Aqua Limone. hon är blå otterfärgad. :)
Nu kommer min älskade Ludde :)
ludde är en dvärkanin av okänd ras, härstammning och även födseldatum! jag fick omhänderta honom av en kompis som inte kunde ta hand om honom. det enda jag fick veta var att han är köpt på Arken zoo.
Ludde är uppskattningsvis 7 år gammal nu och den första hankanin jag haft, även den kanin jag haft längst. han betyder mycket för mig och det har han alltid gjort. han har mycket personlighet och är alltid glad och pigg, han beter sig som en 1 åring.
han brukar tävla i kaninhoppning och det går rätt bra. men han är ingen superkanin. han liksom dagdrömmer, får syn på ett hinder, hopp, och sedan dagdrömmer igen :) han är verkligen en go herre.
snällare kanin finns nog inte heller. i sina unga dar hade han lite mer humör, men nu för tiden är han välrdens snällaste.
Har 3 stycken "hängöron" här hemma.
Detta är Rosengårdens Bosse Bus.
Han är dvärgvädur i färgen zobel blå och 4 år gammal.
Ett riktigt energiknippe med så gosiga kinder att det inte är klokt. 
Coolare kille får man leta efter, då han tar allt med ro.
Detta är Solöns Ulva.
Dvärgvädurshona i färgen white zobel blå och 6 månader gammal.
Älskar verkligen hennes färg och jag är superglad att hon fick flytta hit.
Planen är att hon ska bli mamma efter årsskiftet.
Sista plutten är Zvintos Froste, min egenuppfödda goding.
Dvärgvädur även han och färgen vit blåögd, 2 år gammal.
Gosigaste kaninen man kan tänka sig!
Kort sagt en kanin som ligger mig varmt om hjärtat.
Min ursöta Solvikens Dixie. Teddyvädur på 5 månader. Toppen päls har hon! Tät, lättskött, snabbvuxen & jämn.
Hon är mammas lilla prinsessa. Somnar alltid i knäet/famnen & dreglar, haha.
Hon är dock döv, fast det är inga problem :)
Hon går som avelshona hos mig, väntar på två till teddysar också!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
En till bild :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Jag har ingen dvärgkanin alls, just nu. Om det går som planerat kommer det dock flytta hit två hermeliner senare i vår. :)
Jag har fyra små dvärgkaniner:
Stampe: 9 år gammal hermelinlöwen som är riktigt liten till växten. Har ett lite speciellt band till honom eftersom att jag haft honom sedan han var bebis :)
Nicke: 2 år gammal dvärgvädurslöwen. Han är madagaskar färgad och och har jätte fina hängande öron. Nicke är mattes lilla bebis som alltid står mot buren och väntar på att bli upplyft. I famnen ligger han som en liten bebis uppochner och efter några minuter brukar han sova, ibland snarkar han till, haha! På sommaren brukar han skutta runt i trädgården på dagarna. Då under uppsikt såklart! Han är även pappa till mina kaniner Lisa och Loppan :)
Lisa: En 1 årig bestämd dam som gör lite som hon själv vill, ibland passar det inte alls att ligga och gosa med matte, utan då tjurar hon och springer iväg. Lisa är vit madagaskar precis som hennes mamma Doris :)
Loppan: Syster till Lisa samt fyra andra systrar och bröder från samma kull. Loppan är väldigt lik sin pappa, även hon är madagaskar färgad. Loppan gör precis som syster. De där två är oskiljaktiga :)
Alla mina kaniner har fina stamtavlor :)
Bild 1: Stampe
Bild 2: Nicke
Bild 3: Mamma Doris
Bild 4: Lisa
Bild 5: Loppan

_
_
#15 Ser inte ut som en hermelin, vad roligt :p
#16 Jag tycker att den ser ut som en hermelin….! :P
Mina kaniner är två dvärgvädurar.Honan är vilt grå/blå och Hanen är vit och brun fläckig.I vår ska dom få kaninungar! jag kan lägga ut bilder på dom när dom har kommit<3
Jätte fina kaniner alla! 
--------------------------------------------------------------------------------
#6 Åh! vilken fin färg! :o
//Julia
#16 Kroppen har växt ikapp öronen nu. ;)
PJUM
Just nu har jag ingen helt och håller dvärgkanin han blev såld för några veckor sedan. Dock har jag hans barn kvar. Hon är dvv/holländare och snart tio veckor. Flora heter hon och är en jättesnäll och nyfiken liten tjej. Hennes systrar är fortfarande kvar och till salu. Här är en bild på min lilla tjej och bakom är syrran Fläckan.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Får uppdatera mina lite. Froste bor hos en annan uppfödare numera och är avelshane där. Bosse bor hos en tjej och trivs bra, blev pappa nu för någon vecka sedan.
Ulva bor kvar här hemma eftersom hon är avelshona och hon har blivit en väldigt fin madam. ♥ Kelsjuk som attans!

En partner till henne har flyttat hit för ett par månader sedan.
Sandåsen´s Frasse är hans namn och han är white zobel brun.
En väldigt mörk sådan dessutom, då han i vissa vinklar kan se nästan white svart ut.

Här bor även hermelin rexen Kalle, som är tänkt att vara början på min avel av just hermelin rex.
Kalle har dessutom en förhoppningsvis blivande partner, som är Liten rex vit rödögd. Men dessa tillhör av någon anledning inte dvärgraserna, trots att de inte väger mycket mer än en dvärgvädur.
Sen bor här dessutom en hane ur A-kullen, Zvintos Aslan.
White zobel blå herre som är så sjukt härlig!

Sen har jag även en till kull på 6 ungar som är 11 dagar gamla idag.
Dvärgvädurar i färgerna white zobel blå (2st), white zobel brun (3st) och zobel brun (1st).
Här är min lilleman! <3

Han utlånas också till avel. :0)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
fina kaniner!
HAHAHAHAHAHA…..
Har min kanin Nina som är runt 4 år nu, jag vet inte exakt för jagfick henne på Grizzly.
Hon är världens gosigaste kanin som alltid finns där för en och älskar att mysa, speciellt om man kliar henne bakom örat och på kinden så lägger hon sig ner och bara njuter.
Hon är inte direkt en tävlingskanin för hon hoppar sen kan hon bara sitta och dagdrömma så jag har aldrig försökt att tävla med henne. ^^
Hon är vilt grå i pälsen eller vad det nu heter. ;)
:
Vincent the goldenheart
Han är en svart dvärgvädurskorsning som gillar att kela är inte så spratlig.
han har tävlat i Lätt, då kom han 47/48 han rev många och tävlingen efter i lätt vågade han inte hoppa lätt ;c Så nästa tävling bli i Mini hoppas att det går bättre!

Ines in my dreams
Hon är också en dvärgvädurskorsning, men dom är inte syskon.
hon är blå mantlad (tror jag), Hon tävlar också i Mini på sin senaste tävling kom hon 1/2 , blev jätte glad :D
hon är ganska sprattlig och bli lätt stressad.

Sen så har jag också en hopphare som ni hittar på harkaniner ifokus
HAHAHAHAHAHA…..