Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1144 ggr
Emiizan
0

Två hanar tillsammans...

Ja, som säkert vissa vet så har jag just nu två okastrerade hanar tillsammans. Det var från början så att vi trodde dom var honor, men sen efter flera månaders tid så såg vi att de var hanar :S

Nu undrar jag vad som är bäst; kastrera dom, eller skilja på dom (och ha dom i olka burar ute) ? Pappa tycker att vi ska köpa en bur till, och mamma tycker att vi ska kastrera dom så fort som möjligt.. Själv tycker jag kastrera, eftersom det vore synd att låta dom leva ensamma i varsin bur.

Men vad är egentligen bäst?:O

emms
0

Jag skulle nog testa att kastrera först, men det är ju inte säkert att det funkar ändå, så då behöver du ju ändå skilja på dem :P Så om det inte funkar efter så har du ju bara slösat massa pengar, fast om du senare vill ha fler kanier skulle du ju kunna sätta ihop en hona med någon av hanarna eller en var till dem :) Alltid kul med fler kaniner om man har tid/plats ;D

Vi har ju två hanar här hemma och vi bestämmde oss redan innan vi köpte dem att vi skulle ha dem i skilda burar för att det kanske inte skulle ha funkat även om vi kastrerade dem ;) Vi gillar hanarna bätte i vår familj så det har bara blivit att vi har skaffat hanar, förutom Nessie då med, men jag tycker bättre om hanar på något sätt ;)

Emma

RabbitLower
0

Kastrera. :)

kaningodis
0

Jag skulle sätta de i egna burar, dels för att spara pengar + att jag inte vill riskera att någon ska komma till skada.

Som emms säger så är det ju inte säkert att de kommar att trivas med varandra trots att de är kastrerade.

Valet är ditt men du bör som sagt vara medveten att du kan vara tvungen att sära på dem även om de är kastrerade.

Kastanjegårdens Kaniner

kaninlyckan
0

annars köpa en till bur men sätta dom väg i väg

Zvintos
0

#4: Tråden är 3 år gammal. Glad