Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 2230 ggr
plutopellis
1

(S) Säljes/skänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Köpte för ett tag sen en liten lejonhuvad honkanin i djuraffären. Hon har nu gått och blivit könsmogen och är väldigt revirhävdande. Jag som både jobbar och har en ettåring känner att jag har tagit mig vatten över huvudet. Har haft kanin innan men det var en hane så är inte alls van vid detta och gillar det inte. Hon är jättebra med barn, har aldrig gjort något mot sonen som petat i ögat och försökt lyfta henne i huvudet men mot oss vuxna slår hon med frambenen. Så kastrering är väl att överväga men känner att hon inte har rätt hem hos mig. Mycket kelig och gosig då man väl fått ut henne ur buren. Sitter stilla utan att göra något när man klipper klorna. Hon bör vara ungefär ett halvår nu. Sätter in en halvdålig bild också. Hon finns strax utanför Halmstad om någon känner att detta skulle passa er. Buren är sprillans ny då vi köpte kaninen och håller precis lagliga mått, tror hon skulle må bra av större bur då hon älskar att springa runt. Så kaninen skänkes eller säljes för symbolisk summa men vill man ha buren med vill jag nog i alla fall ha 500 för den.

Någon som är intresserad? Eller har tips/förslag på hur jag kan hitta rätt hem för henne?

Jessica Holländare
0

Lilla snuttan. Kyss Hoppas hon får ett bra hem någonstans.

plutopellis
0

Situationen börjar bli akut och kaninen måste bort inom det snaraste. Det hela är väldigt sorgligt för henne för varken jag eller gubben orkar bry oss och hon sitter där helt ensam! Snälla hjälp! Om inte nån här vill ha henne kanske ni har tips på någon som vill? Djuraffären ville inte ha henne tillbaka :(

plutopellis
0

Putt putt! Snälla, någon som har tips?

PandanNilsson
0

Sätt ut annons lite överallt. som på djurannons på if?
zoonen.com ? där är det gratis att lägga ut annons fast man måste vara medlem.

Har hon härstam frästen? :)

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

plutopellis
0

Hej, tack! Har satt ut på omplacering iFokus samt att jag försökt komma i kontakt med omplaceringshem häromkring idag.

Nej tyvärr, det är en djuraffärs kanin så inga papper alls Obestämd

PandanNilsson
0

Ok. :) Hoppas de tar emot henne och att hon sedan hittar ett bra hem! :)

Ja, alla djur affären har ju inte härstam på dom Obestämd Det har dom iallafall hos mig ( i alla tre djur affärer) Det var därför jag fråga ;)

[RoxannaH]
0

Vart finns hon?

plutopellis
0

Halmstad med kan fraktas förbi Gislaved upp mot Tranemo/Borås på söndag :)

[RoxannaH]
0

Okej, då är det för långt bort för mig :/

plutopellis
0

Typiskt :(

dramanda1
0

finns hon kvar jag kan gärna ta henne gratis om du vill det

plutopellis
0

Jättegärna! Snälla du! Har du bur och sånt? Äh, jag skickar ett pm till dig Skrattande

plutopellis
0

Har inte hört av dramanda1 så kaninen är fortfarande i behov av ett hem där hon kan stanna för gott.

Hade gärna sett att det var igår men kanske imorgon?! Någon som vill förbarma sig över denna stackare? Hon behöver kärlek och stora ytor att springa på så kommer hon bli en toppenkanin!

plutopellis
0

Finns fortfarande kvar Rynkar på näsan

ma-ja
0

Jag kanske kan köpa henne med bur och allt, då vi redan har två smått vilda lejonkaniner. Ska höra med min mamma! Kanske kan fjäska… ;)

ma-ja
0

kan hon bo ute?

plutopellis
0

Hon bor inne nu men självklart går det vänja henne vid att vara ute :) hade själv tänkt ta hem en utebur nu så jag fick ut henne i väntan på rätt hem :) är du fortfarande intresserad? :)

ma-ja
0

Ja, det är jag. Som sagt så måste jag prata med min mamma. Men jag tror att det ska gå. Vi reser typ aldrig iväg. Skrev också lite om hur vi har det på omplacering. :) Jag skriver till dig inom kort, då jag inte är hemma!

plutopellis
0

Tack! Svarade där inne också haha :)

ma-ja
0

Mamma, sa strängt nej, hon tyckte att det blev för många kaniner… Hon hade massa olika frågor som jag inte kunde svara på. Tyvärr… Jag tror att denna underbaringen inte fick ett hem hos oss. :( Men jag hoppas verkligen att hon ver ett superhem hos någon som kan ta hand om henne väl!

Synd :( Men jag kan inte hjälpa det…

//Maja

PandanNilsson
0

Hejsan! :) Jag KANSKE kan ta emot kaninen om hon inte hittar ett hem. Men då gratis. Då vi snart kommer få en stor 7-facks kanin bur som hon delvis kan bo i. Antagligen, om hon vissar sig vara en snäll tjej kommer vi kanske ta kullar på henne. Om det är okej för dig? :) Men jag kan inte lova något utan bara kanske, var bor du?

PandanNilsson
0

P.s kan du fixa transport till Småland?

plutopellis
0

Jag ger bort henne till rätt hem :) synd ma-ja! Vart i Småland bor du panda? Hade varit jättebra :)

PandanNilsson
0

Jag bor i forserum. En bit ifrån längst ner vid vättern/jönköping.
Om du vill kan du köra henne hit för lite pengar? Flört

Ja förhoppningsvis tycker du att vi har är ett rätt hem.

Om du vill kan jag berätta vad jag har och erbjuda henne. ;)
Hon kommer bo utomhus i en fack-bur. Hon kommer kunna röra sig i vår kanin hage som har en omkrets på 8 m.
Och betesburar som hon kan vara i under dagen.
Mycket kärlek då vi gosar mycket med våra kaniner.Oskyldig

plutopellis
0

Det lät toppen! Men min gubbe har hittat en via blocket som bor nära oss. Hon har gård och andra kaniner så hon kommer få vara ute och träffa kompisar. Hade tänkt höra av mig nu ikväll till dig. Men jag är jättetacksam att du visat intresse och hoppas att du kanske räddar en annan liten plutt för någon annan GladKyss

Tack återigen och synd att det inte blev du, men denna känns också rätt Glad

PandanNilsson
0

Men det är ju hennes hem som räknas! Flört Det är det ända viktiga. Men jag hoppas då att hon kommer fdå det bra där hon hamnar nu. Glad

Ja, kanske jag "räddar" nån annan liten kanin :)

plutopellis
3

Var och lämnade henne idag och hon hade en egen utebur ordningställt med grannar på båda sidor så hoppas verkligen hon ska trivas! Tack alla som följt tråden! Som sagt nu har hon äntligen fått det hem hon förtjänar så tråden kan låsas :)