Toalett/soffa!?
Hej! jag vill gärna kunna ha min lilla älskling lös men han tror att min mammas säng som vi också har som soffa är hans toalett och han tror att toaletten är hans säng. Hur ska jag göra för att han ska tror rätt? Tack på förhand
/ Luna
va den du är och va den som någan annan vill
för du är UNIK
Bred ett duschdraperi över sängsoffan, då vill kanske kaninen inte ens vara där, men om han ändå är där och kissar så är det lätt att göra rent.
Ha flera toalådor runt om i rummet. Lägg något med kaninkiss på i dem. Han vill nog kissa på något mjukt, det vill min kanin som också kissade i soffan först när jag fick honom. Jag har tygtrasor av sönderrivna utslitna lakan i min kanins toalettlåda. Jag tvättar dem 1 ggr/vecka, jag har många trasor som jag byter mellan. Under trasorna har jag lite papperströ och tidningar.
Märker du att kaninen kissar "fel" så tag honom och sätt honom i en låda BUMS, precis som när man tar ut en liten valp bums ifall den kissar inne - oavsett om den redan hunnit kissa så springer man ut med den så att den kopplar ihop kiss med ute. På samma vis gör man med kaninen och lådan.
När kaninen lärt sig lådorna riktigt kan du ta bort duschdraperiet från soffsängen. Byt i lådorna så ofta du kan i början, tycker kaninen där är för kissigt så väljer han en ny kissplats. Efterhand kan du dra ner antalet lådor, för han kommer troligen att välja ut en eller två favoriter.
Lycka till med din lille vän!
Tack för tipset, det funkar bra. Fast vi har dock inte använt duscdraperi. Men det har funkat ändå.
Mvh Luna & Gruffalo 
va den du är och va den som någan annan vill
för du är UNIK