Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1543 ggr
Thowas
4

det måste klicka

Har varit hos en uppfödare 2 ggr nu som föder upp både rex, lejonkanin, holländsk, lilla chinchilla, fransk vädur, dvärgvädur m.m.

Min kompis föll för rex och köpte en sån, och även om uppfödaren och min kompis lovorda många av de olika raserna så var det inte just nån som riktigt föll i mitt tycke… oavsett om uppfödaren säger att den är en så himla bra och trevlig barnkanin, då jag har många barn, så njae.. gillade inte färgen, eller utseendet.  den långa slanka kroppen och det smala huvudet.. och den kaninras jag egentligen ville ha, fransk vädur eller en belgisk jätte, kändes inte heller så aktuell längre.

Den kanin jag föll för var en lejonkanin, med trasigt öra. det sa bara klick. det där ulliga gulliga bebisansiktet. sprattlade inte alls, bara låg där snällt i famnen. kunde knappt släppa den.. kärlek direkt.

det sa klick

Fridaaaa
0

Barn kan man igentligen inte säga att någon specifikt ras är. Men dvärgkaniner brukar man rekommendera eftersom dem inte är  stora, stora kaniner kan ju lätt sparka ett litet barn riktigt hårt.

Rex har inte lång smal kropp? Tycker inte jag i alla fall :P

Härligt när det säger "klick" så var det när jag såg min Smilla första gången, då var hon vara någon dag gammal. Sa liksom bara "klick".

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.