Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 1458 ggr
Thowas
3

trasigt öra och saknar en tå

Idag var jag till Ljusdal och tittade på kaniner med en kompis. Hon skulle hämta en rex och jag hade sett en lejonkaninunge med trasigt öra som uppfödaren hade ute på sin hemsida.  En svart liten pojke, där det saknades ett bit av örat då mamman säkert tvättat för hårt..

Han var så fruktansvärt söt, och så himla snäll då jag kunde vrida och vända honom hur som helst utan problem. Jag la honom som en liten bebis i min famn och han bara blundade… så söt att man kan dö!

och när jag vände på honom så såg jag att det även saknades en tå på baktassen…

Jag sa direkt att jag ville ha honom.  tur att min kompis ska dit igen nästa söndag och hämta hans mamma.. då får jag även hämta min plutt

plutopellis
0

Ååååh! Vi väntar med spänning på bild på sötnosen :)

Wand
1

Tycker synd om din sambo.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Thowas
0

* wand, att du bara orkar….

plutopellis
0

Varför är det synd om sambon? Min sambo är så söt när han sitter med min nin i famnen och gosar :)

Wand
4

Har man gjort sig av med alla sina djur för att ens sambo har nedsatt lungkapacitet pga allergi så tycker jag synd om honom när hon ska köpa kanin, ja.

plutopellis
0

Det är en sak mellan dom två och inte oss tycker jag..

Wand
1

#6 Självfallet, jag sade bara att jag tycker synd om honom.

[Tilde]
0

#5 Förmodligen har de diskuterat detta och tagit ett gemensamt beslut angående kaninen. Har man sambo kommer man ju inte direkt bara hem med nya djur osv. när en har allergi, utan att ha pratat om det :)

Jessica Holländare
0

Vad roligt Thowas! Hoppas att ni ska trivas bra ihop.

Saaara
0

Kul :) Visa gärna nån bild!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Thowas
2

*tack plutopellis. håller med dig helt.

vi hade musuppfödning nästan ett år, när min sambo började få astma och vi måste göra oss av med nästan helan vår besättning. Via tips från andra så skaffade vi oss en hamster istället för de sa att det brukade funka för de flesta.  jag var dumt nog för snabb och drog på mig några hamstrar till, och hittills verkade det gå jätte bra. tills jag tog en kull på en av hamstrarna. Min sambos astma värden hade även blivit sämre och vi måste göra oss av med alla innedjur.

Jag älskar djur och har nog aldrig varit utan djur.   vet inte om jag skulle klara av att vara utan djur.

så ja jag är självisk och skaffar mig en kanin som jag tänkte ha på baksidan, för att se hur det funkar och vi inte har den inne. annars får vi lämna tillbaka den till uppfödaren om det inte skulle gå.

Men som sagt så är det väl ändå nåt mellan mig om min sambo!

förstår inte varför Wand måste skriva om det här???

Graden91
0

Han är så söt, längtar tills söndag, då jag ska hämta mamma Nanna och du lillbebisen ;)

Kommer bli toppen de här, och kul för er att ni har möjlighet att ha djur ute iaf, de är inte lätt att helt plötsligt bli utan djur pga astma när man är uppvuxen med dom!

#2 Varför skulle de vara synd om Thomas? han älskar ju också djur, och har självklart diskuterat de där med Ewa, man måste ju få prova sig fram vad som går bra och inte. Och har man astma så brukar de gå bra om man håller djuret ute.

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

shpere
2

Wand.

Var snäll och lägg dig inte i något som är mellan två vuxna människor (Mellan mig och Ewa ).
Du känner inte mig, du har ingen rätt att utala dig överhuvudtaget om något som gäller mig.

Thomas

plutopellis
0

Känner en som har typ fyra hästar och två katter och hennes man är allergisk. Hon har egen ingång där hon hänger av sig kläderna och han accepterar det. Klart, det finns de som verkligen blir dösjuka men även de som kan leva med det. Och att ha kaninen ute är väl en jättebra chans till att kunna ha något djur! Tycker det verkar vara en bra lösning och håller med att man måste få testa! :) lycka till och längtar som sagt efter att få se bild både på lillen och kanske mamman? :)

Graden91
0

#14 mamman är Nanna, rysstecknad zobel brun, Hermelin/lejon, ska lägga upp en bild på henne här om en stund, det är jag som ska hämta mamma kanin när Ewa hämtar sin lilla bebis ;)

Graden91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en dålig bild på mamma Nanna, supersöt! och hennes 3 bebisar är ju verkligen underbart söta! ;D

plutopellis
0

Åh så söt! Grattis till er alla tre får man säga :)

Jessica Holländare
0

Jag vill med ha kanin ju!!! Gråter

Ni kommer nog få det toppen med de nya ninerna.