Fråga om DVV:s mat-tålighet.
Konstig rubrik.. Men jag undrar om nötter kan vara farliga för en liten vädur? Min satte i sig massor av jordnötter med - som alltid - stor aptit. Jag fick stopp på det så fort jag såg frosseriet. Men är skitskraj för att han skall bli sjuk. Nu har det dock gått ett drygt dygn och han är precis som vanligt. Borde väl vara ok? Mvh Martin.
Nötter är väl inte precis någon ypperlig kost för kaniner (vet ej om det är giftigt, men att det inte ska ges). Du får ha koll på honom de närmsta dagarna. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nötter är inte lämpligt för någon kanin.
Så håll koll och se till att gömma sånt i fortsättningen ;)
Alla kaninraser kan äta samma saker ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inget hände med honom, tack och lov. Han hoppade från soffan upp på vardagsrumsbordet, där nötskålen stod, då vi andra var i köket. Han har aldrig gjort det förut. Nu har jag inga nötter på bordet längre. Tack för era svar. Mvh Martin.
Många utställare ger jordnötter som tillskott. Det är inte farligt, men mycket energirika och proteinrikt.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Det ska alltså endast ges till kaniner som behöver gå upp i vikt.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Tack Lina. Jag har känt mig som en oansvarig förgiftare, fast det inte var min avsikt. Men du har lugnat mitt dåliga samvete.