Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1425 ggr
Cazzos
1

Dreglar jättemycket

Hej!

Jag har en kanin här hemma som har börjat dregla jättemycket när jag ger henne grönsaker eller frukt. Det bara rinner saliv ur munnen på henne samtidigt som hon äter.

Vad kan det bero på? Jag kan fånga det på film om det behövs.

Zvintos
0

Är det bara när hon får grönsaker eller frukt, eller även om hon ex tuggar på hö eller pinnar? Jag skulle nog sett till att kindtänderna blir kollade, för just problem med kindtänderna kan göra så att de dreglar mycket.

Cazzos
0

Nepp, hon sitter och äter pellets just nu och det kommer ingen saliv ur munnen. Det går bra för henne att äta hö också..

Kickan90
0

låter som att det kan vara fel på hennes kindtänder..hoppas dock på att det inte är något fel på kindtänderna.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Cazzos
0

Hon började dregla jättemycket efter att jag gav henne lite apelsin. Detta var i lördags.
Igår så fick hon en skiva gurka och det var inget problem (hon dreglade jättemycket när hon fick gurka och äpple efter apelsinen i lördags).

Kan det vara apelsinen som är boven? Jag smakade på apelsinköttet innan jag gav henne det och det var sött (men det betyder förstås inte att pH-balansen är basisk, fortf. syrlig).

Jag glömde nämna detta tidigare, sorry Skrattande