Vilka kaniner bor hos dig?
Tänkte starta en tråd där vi kan berätta lite om våra kaniner, Ras, Färg, ålder och lite info!
Hos mig bor:
Kiwi: En rysstecknad hermelinhane på snart ett halvår
Kiwi är ett busfrö som älskar att skutta omkring i lägenheten bland dom andra djuren, han pussas och myser så gärna med mig hela dagar om han själv fick bestämma!
Druva: är en svart Lejonhuvad/hermelin hona på snart halvåret
Druva är en bestämd men vänlig dam som har visat lite intresse för hopp!
Cocos: är en Vit/svart Lejonhuvad/hermelin hona som är blyg men väldigt mysig och kramgo tror att även hon skulle kunna tänka sig att hoppa lite när hon börjat förstå att hon måste hoppa över Alla hinder och inte varannat ;)
Det var mina tre ungdomar <3
Mvh Millan
Här bor:
Mando Diao
En Viltgrå Dvärgvädur som fyller fyra i mars. Min älskade 'gammelgubbe'. Han är lite orolig av sig, men han älskar att ha sällskap av människor. Han är lite rädd för andra kaniner. Han kan vara riktigt bestämd med mig, han bestämmer. Vill han att jag ska klappa honom så buffar han på min hand, om jag ger honom någon mat han inte gillar tar han det och kastar iväg det. Sötaste gubben ^^
**Elvis
**En viltgrå dvärgvädurs hane, han har en fin hoppkropp, även om ingen av hans föräldrar är hoppkaniner. Elvis är tre år i juni. Han är ganska orolig av sig, men väl i famnen så blir han riktigt gosig. Han har som flera personligheter, i famnen - gosig. I buren - orolig och på hoppbanan - säker och ivrig. Man vet aldrig vad som kan hända med Elle. ;)
Lisen
En Blå dvärgvädurs tjej. Hon fyller 5 år i April så hon är den älsda kaninen här hemma. Lisen är en riktigt bestämd dam, som älskar att sitta i famnen. Hon klarar mycket olika sorters saker. Småbarn, hundar, bilar - Lisen klarar det! Orädd och cool tjej med några år på nacken. Men riktigt fin!
Sen har jag en kanin som inte ä r dvärgkanin, det är min holländare.
Coccos
En svart Holländare på ca 2 år. Han är sprallig, ivrig och vill alltid stå i centrum! Jag brukar ha honom lös ute med mig när jag är hos kaninerna han kommer alltid med, vill göra vad jag gör och ska alltid visa vad jag ska göra. Han kan bli riktigt rädd för hundar och barn, och på hopptävlingar kan han bli riktigt nervös. Men vi jobbar på det.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Hos mig bor:
Syskonen Stampe och Lille skutt (skuttis) (båda viltbå zobel dvv) och hitte kaninen Alice (Svart dvv)
Stampe 4årär en stooor kille, inte tjock bara stor, som gärna sitter och filosoferar. Sätter man ut honom i hagen hoppar de andra runt medans han sitter still och tittar sig omkring. Han är även väldigt kelig och tycker om att sitta i famnen och gosa.. Jag har hoppat med han förrut och han hoppade lätt upp emot 50 cm men den karriären avslutades ganska snabbt då han inte hade intresset för det. Han är helt enkelt en sitta still och filosofera kanin.
Lille skutt 4år eller skuttis som hon kallas är en livlig kanin och det ska mycket till för att hon ska vara stilla. Hon älskar att vara ute och det bästa som finns är att springa runt och upptäcka nya saker. Hon är också väldigt "tam" och jag kan ha henne springande lös i trädgården utan att oroa mig över att hon sticker.
Det bästa hon vet är att bli kliad bakom öronen och torkade morötter.
Alice är som sagt en hitte kanin som vi hittade på en rast plats i sommras. (Vi har försökt hitta ägare och liknande men utan resultat, så nu bor hon här.) Alice är ganska rädd av sig och tycker absolut inte om att bli buren utan får då panik. Hon är heller inte så förtjust i att bli klappad i buren, men detta är något vi jobbar på och det har går mycket bra framåt.
Men hon går bra ihop med de andra kaninerna och ligger/sitter i stort sätt alltid bervid stampe, skuttis eller de båda och pussar på dom när jag kommer..
Hälsningar Emma! :)
Hos mig bor:
Sandåsen´s Frasse
Snart 3 år gammal dvärgvädurshane i färgen white zobel brun. Otroligt charmig kille, både till utseendet och temperament. Avelshane här hemma.

Solöns Ulva
10 månader gammal dvärgvädurshona i färgen white zobel blå. En riktigt underbar fröken på alla sätt och vis. Partner till Frasse.

Kalle
1 år gammal hermelin rex hane i färgen madagaskar. Bedårande liten kille, som är både supersnäll och en riktig tuffing på samma gång. Början på min avel mot hermelin rex i isabella.
Här bor 5 kaniner, orkar inte beskriva alla ;)
Men här bor:
Tufsan - G/s japanbrokad hona, född 2006, omplaceringskanin som vi har haft sedan sommaren 2009 tror jag det är :)
Flizan - 2årig svart otterbrokad hona, korsning mellan lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin. Jättesnäll
Alex - 2½ år gammal japanbrokad hane. Korsning mellan lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin. Pappa till Flizan. Haft sedan hösten 2010
Smilla - 10½ månad gammal lejonhuvad kanin hona. Vet inte riktigt färgen (fått olika svar ang den). Sprallig kanin.
Albin - Belgisk jätte/okänd (troligtvis tjs) hane. Född april 2008. Haft honom sedan sommaren 2009. Omplacering.
(Smilla på bilden)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad roligt att denhär tråden rullar på lite! Det är så kul att läsa om alla kaninerna! Fina djur!
Mvh Millan
Här hemma bor just nu 5st kannier var av alla är korsningar.

Min älsta kanin här hemma är Snowflake's Stella, hon är en blandras mellan Lejonkanin och dvärgvädur. Född den 25 Mars 2008 och har färgen Bourgonge sheck. Stella köpte jag i en djuraffär som 7 veckor gammal unge.
Stella är en otroligt envis liten dam som vet vad hon vill. Hon hatar att bli buren och går endast med på att kela när hon själv vill de. Annars är hon otroligt snäll och underbar.

Sen har jag min näst äldsta kanin Royalseed's Dell, blandras mellan Teddyvädur och Rexvädur. Dell är född den 28 Maj 2009. Och är av färgen Svart Wienertecknad med Oddeye(dvs. ett blått och ett brunt med blå prikar i). Dell köpte jag av en uppfödare när hon var runt 3 månader gammal.
Hon är en otroligt kelen kanin och älskar verkligen att sitta och bli klappad. Även Dell kan försöka styra och ställa lite då och då, men ger lätt med sig när jag säger emot.

Sen har jag min lilla Snowflake's Bentley, Bentley är son till Stella och är 25% lejon och 75% dvv. Han är född den 19 November 2009. Bentley är av färgen gul/svart japanmantlad.
Han är som en liten trasdocka som man göra lite hur man vill med, han älskar att kela och springer alltid fram till en.
Jag försöker hoppa med bentley en del men han har sin egna vilja och springer gärna under hindrena mer än att han hoppar över de.

Sen har jag Sweet Teddy's Brian Griffin, Brian är en blandras mellan lejonkanin och hermelin. Brian är född den 15 April 2011, han är färgen Svart Rysstecknad Wienertecknad (syntetisk vit rödögd).
Brian köpte jag av en uppfödare och fick honom ner transporterad till mig den 1a Augusti 2011.
Brian har fortfarande lite svårt med att bli buren men de är något jag håller på att jobba på. Brian är lite rädd av sig och undviker alltid killar xD

Och till sist har jag Filurens Prasseltramp "Pixel", hon är blandras mellan Holländare och vädurskorsning. Pixel är född den 27 September 2011 och är färgen gul/svart japantecknad feltecknad holländarteckning. Pixel köpte jag av en hoppuppfödare och hon transporterades ner till mig som 8 veckors kaninunge.
Pixel är otroligt mysig och lätthanterlig. Jag håller även på att hoppa med pixel och hoppas kunna börja tävla med henne lite senare i år.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5 OT men Smilla ser ut som en zobelsiames brun :)
Ljustadalens Cayenne, till vardags "Mitsu", även lite: skitunge, surpuppa, sötnos, baka usagi, usagi, du, gullunge, tjockis, matvrak, gounge, mm.
Hon är en blå dvv rex hona. Född 8/6 2011. Flyttade hit i augusti 2011.
Hon kan vara väldigt go uppe i famnen och så, även ibland på golvet, men väldigt varnande och vaktig på hennes platser som i buren och vissa platser på golvet som hon anser är hennes (hon är frigående). Varit väldigt nära flera gånger att hon skulle få flytta, men det är något speciellt med henne ändå! Så jag ger inte upp, ÄN.
Hon har mycket energi i sig tror jag, men ger upp alldelse för snabbt. Så det är rätt så svårt att aktivera henne, men går att aktivera något om det är lätt och om mat och godis är inblandad annars ser det ut som att hon tänker "glöm det". Hon är rätt så smart med, men ja, hon ger upp väldigt lätt, tråkigt nog.
Jag har ställt ut henne en gång i höstas. Blir flera gånger, då jag tycker att det gick rätt så bra. Ska även nu i vår ta en kull på henne. Hane hittat. Så blir att åka dit om några få veckor om allt går som det ska, så kommer att finnas ungar här till salu i vår.
Funderar även att testa lite hoppning med henne i sommar så att hon kan göra av sig med lite energi och aktivera lite på det viset. Men kommer inte att tävlas eller något sånt.
Håller även på att träna lite med klickerträning, för att få henne att göra något. Det brukar funka bra. Men håller inte på allt för ofta då hon kan lessna även på det - trotts att gotta är inblandat!
Nu har jag berättat lite om henne. Mera om henne hittar ni på min hemsida: http://www.freewebs.com/anniesdjur/kaninen.htm
Flera kaniner kommer det att bli här hemma allt eftersom. =)
Här är bild… (har flera på min facebook (Annie Gunnarsson Hedbrant) även filmer)