Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 919 ggr
malin--a
0

vad är detta?

min ena kanin Loka har tappat, eller ja det har försvunnit päls från hennes tassar. det är mycket torrt och ser ut som det snart kommer spricka. är det något som vet vad det kan vara? hennes mamma bor i samma bur och hennes tassar ser bra ut. ska bifoga en bild så fort jag kommer åt en data. är mkt tacksam för snabbt svar.

malin--a
0

framtass

natha-mjau
0

kan inte se bilden.
är det själva trampdynan som håller på att spricka? det brukar hjälpa att smörja med olivolja

malin--a
0

baktass

malin--a
0

#2 går det att se dem nu?
men hon bor utomhus, fryser inte oljan eller så då? Obestämd

natha-mjau
0

#4 nu ser jag!
oj! alltså jag har bara hört att olivolja är bra för trampdynorna ifall att de är torra.
Vet inte om det kan frysa?

ingen aning om vad det kan vara faktiskt :/

dermot
0

Det där ser inte bra ut!

Kanske ska kolla med vet.?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

malin--a
0

#5 okej, jag får höra mej vidare om det!
är jätteorolig för jag har aldrig sett något liknande innan…

[MiniPim]
0

Bilderna går tyvärr inte att se.

Hoppas det ordnar sig! :)

Kram - Aynaz ♥

malin--a
0

#6 Ja, jag får nog göra det, men tänkte höra ifall någon här inne vet vad det kan vara?

#8 Testa att uppdatera sidan, då kanske de syns!

dermot
0

#9 Det ser ut att vara någon form av hudinfektion eller något.. Vill inte uttala mig säkert, men eftersom hon är torr och har tappat håret så.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

malin--a
0

#10 det verkar inte göra ont på henne, hon reagerar inte något alls när jag rör tassarna. det verkar inte svullet heller…

emelieringstrom
0

Det finns salva för spruckna/torra tassar på apoteket, prova med det!

Lina R
0

Enda liknande jag har varit med om var när jag bodde utomlands. Det var ett kvalster som trivdes speciellt runt klorna. Pälsen föll av på tassarna och det blev fnasigt. Djuraffären kunde behandla med sprutor.

I Sverige är det veterinär som gäller!

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se