Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 6187 ggr
M0lly
0

Kanin säng?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag skulle vilja köpa en kanin säng till min kanin molly men jag är rädd för att hon ska missuppfatta den och tro att det är en toalett!

Så jag undrar om hon kommer det eller inte?

Fridaaaa
0

Får du använda bilden?

Det är svårt att veta i förväg, man kan inget annat än att testa:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Går hon på toalett nu? Isåfall kan du ju sätta sängen i motsatt hörn, kanske där hon har maten. Lycka till, och sängen ser jättemysig ut! Glad

M0lly
0

#1: Ja, det får jag.

Okej ska testa!

#2:Hon har 2 rum och jag har satt toaletten i ena rummet men jag tänkte ha den i det rummet hon har sin mat i.

Sweety
1

Jag har en sån där fast utan dom höga kanterna. Ingen av mina kaniner (Har 2, en hona och en hane.) kissar eller bajsar i den. Dom kan ligga där och mysa när det blåser eller liknande. Dock var honan lite fundersam på vad det var i början så hon har käkat lite på undersidan. Jag har haft bäddarna i snart 1 år tror jag och ingen av kaninerna biter eller använder den som potta. c:

Om dina kaniner löser det lika bra vet jag inte… man kan ju alltid hoppas! ^^ Jag tror att det enda du kan göra är att testa dig fram. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Fridaaaa
0

#2 Känner du den som har tagit bilden?
För man får inte ta ifrån affärernas sidpr. eller google

M0lly
2

#5: Jag skickade ett mejl och frågat om tillstånd och dom sa att jag fick använda bilden.

Fridaaaa
0

#6 Okej bara undrade, får många tar och tror att det är okej, bra att du frågade:)

spacesheep
5

#5 Sådana frågor går utmärkt att ta via privata meddelanden också.

Jag har en liknande säng till min lilla och han misstar den inte för toalett i vilket fall! :) Däremot kan det nog vara viktigt att ha en toa i närheten, så att de inte tror att den blir ett alternativ till det. Min kanin älskar dessutom sängen, hoppas att din gör detsamma :D

M0lly
1

#7: Okej, Ja jag vet hur det är att någon annan ta ens bilder!

#8: Okej, Jag har en toa i andra rummet brevid så det är inga problem!

Fridaaaa
0

#9 OK ja jag med.

M0lly
0

putt

Emmsann
0

Jag tycker absolut det kan vara värt ett försök! För besviken blir nog varken du eller din kanin om den används till rätt sak :-)

En sak du kan göra om hon börjar lämna pluttar i den, ta ur dom och lägg dom i hennes toalätt och kissar hon i den så tvätta ur den så fort det går. Detta kan hindra ett beteende som hon kan riskera att fortsätta med! Lycka till!

//Emma

M0lly
0

#12 Okej, Tack för rådet!

jasmina.p
1

Jag hade en sådan till min första kanin och första kull, Kaninmamman hade sina ungar i den och "värpte"dem, satt och höll ungarna varma hah, hade ingen koll alls på kaninerna som jag har nu. Kommer ihåg att jag stormade till djuraffären med mamma och köpte en sån till mamman med bebisarna :D

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

M0lly
0

#14: Haha, så gulligt!