Vikt, vad tror ni?
Eftersom kaninsidan här på iFokus inte är speciellt aktiv så provar jag att fråga här istället.
Har en liten Dvv på nästan sju veckor, vägde honom idag och han väger 470 g, jag är inte van med kaniner så jag vet inte men det känns väldigt lite. Vad bör de väga i den åldern?
Kanin.ifokus är ju visst det aktiv?! Väldigt aktiv skulle jag vilja säga.
Det låter lite tycker jag. Kan du lägga upp bild?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2# :-) Oj det säger en del om iFokus i sig isåfall :) Finns det någon annan sajt om kaniner där man kan fråga om det är något man undrar? Med en nyköpt kaninunge som dessutom är ens första kanin så har man ju massor som man undrar över.
Den lille blir sju veckor idag och väger nu 485 g, jag tycker han känns liten. Han är däremot tokig i mat och ständigt hungrig, men han får bara lite grann om dagen då jag läst att de i huvudsak ska leva på hö.
#4# Fast den handlar väl mest om hoppning? Jag tänkte mer någon sajt utanför iFokus.
#4 Ja, men man kan också ställa frågor om koppel och selar och sånt! Och varför kaniner gör så och så…
Kanske zoonen, själv har jag inte det!
Letar du kaninsajt utanför iFokus så finns Kanin-net.nu. Även om jag inte riktigt förstår på vilket sätt du tycker kanin.ifokus är dålig aktivitet på. Det tycker jag definitivt inte att det är, tycker det håller ungefär samma aktivitet som många andra forum jag är med på, då både inom och utanför iFokus. 
#3 Vadå? Tycker du inte att Kanin.ifokus är aktiv?
Hur mycket får han och vad är det du ger?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#8# Inte med mina mått mätt, men det kanske bara är mina trådar, vad vet jag. Oavsett så har det egentligen inte med själva frågan att göra :)
Han får nån kaninblandning från affären, som övergång eftersom jag läst att det inte är bra att byta foder rakt av. Blandat med det får han granngårdens kanin och marsvinspellets som man köper i stor säck. Det är tänkt att han bara ska få det sen.
Han får lite mindre än en halv dl om dagen och det äter han snabbt upp, sen har han massor av fräscht hö hela tiden såklart.
#9 Förlåt mig, vi lägger ner den lilla disskutionen. :)
Är det Carrier han får? (Grön påse)
Tycker du kan öka till 1dl, nu när han är så pass ung, när han kommer upp till ca 4 månader kan du dra ner till en halv. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#10# Ingen fara :)
Ja precis, den gröna påsen, är det ett bra foder att ge honom?
Då ökar jag hans foder, han slickar verkligen rent skålen så det blir garanterat uppskattat med lite mer. Hur mycket behöver han vara ute från buren och sträcka på sig, som minimum?
Alltså, han är ute många timmar som det är nu men om man någon dag helt enkelt har ont om tid, vad är minimum?
#11: Carrier är ett helt OK foder att ge. Ger mina dvärgvädurar detta, då utblandat med Rabbit Royale.
#11 Nja.. nu kan jag inte värdena på just det fodret, men den är väl OK om han får ett väldigt bra hö :-) Annars rekommenderar jag Svenska Foders Kanin & Marsvinspellets.
Minimum är väl 2-3 timmar.
// Anka
#12# Jättebra, det är så enkelt att skaffa då vi har granngården nära och det är ju smidigt med en stor förpackning.
#11 beror på vem man frågar ;) För mina kaniner är det inte bra:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.