Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 1857 ggr
Sussii92
0

Fodervärd sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trixie söker i första hand en fodervärd och fungerar ni bra tillsammans så får du behålla henne om du vill :)

Trixie söker en kaninvan person gärna med erfarenhet av osäkra kaniner. Hoppintresserade personer är ett plus eller ett hem där hon har möjlighet till mycket utevistelse och aktivering då denna lilla flicka har mycket energi :)

Trixie är en väldigt snäll och trevlig kanin men kan ibland vara skygg och osäker. Oftast förstår hon inte att man vill henne väl utan tror att det är farligt. Hon gillar inte alltid att bli upplyft men ibland är det inga problem alls. Hon kan emellanåt visa upp en väldigt mysig sida men samtidigt vågar hon inte gå hela vägen och förblir lite halvskygg. Hon behöver en person hon kan lita på och som förstår hennes problem. Hon kan bli en underbar kanin det vet jag men allt som krävs är tid, vilja, tålamod pch en person hon kan lita på och med små steg utvecklas med :)

Ett stort plus är om hon om hon kommer till ett hopphem där hon får använda all sin energi. Hon har visat när vi hoppat med henne på låga hinder att hoppningen inte är ett problem utan snarare tycker om det och jag tror mycket på henne som hoppare om hon hittar en förare som hon matchar med och som kan visa henne vägen :)

Anledning till att vi vill att hon ska hitta en ny ägare är för att vi vill att hon ska få ett nytt hem där hon kan utvecklas och utnyttja sina talanger, få ett liv med mycket aktivitet och få någon som vill jobba med hennes osäkerhet.

För mig är den största boven tiden, jag vill få henne att bli den kanin jag vet att hon kan vara men jag har inte alltid tiden att jobba med henne så mycket som jag vill.  En annan orsak är att alla mina kaniner och just nu bor hos min pojkvän och min han har inte alltid tålamodet med Trixie och hennes osäkerhet och jag måste ta hänsyn till honom också.

Finns du med stort tålamod, tid, plats och viljan att utvecka och jobba med Trixies osäkerhet så är du varmt välkommen att höra av dig till mig på jeppesflicka@hotmail.se eller ring mig på 0706644624 :)

Undrar du något så är det bara att mejla, ringa, pma eller skriva i tråden :)

Fler bilder och även filmer finnes och kan fås om intresse finns :)

Hälsningar Susanne och Trixie :)

Sussii92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite mer information om Trixie:

Hona är en ung och busig dam av rasen Dvärgvädur.
Trixie som annars hemma brukar kallas för Trixan är en aktiv och rolig kanin men som jag skrev tidigare kan hon ibland vara lite osäker och skygg. Trixie är helt obesläktad med alla hoppleden och är av okänt ursprung det ända jag vet är att hon kommer från en privat kaninavlare och är en renrasig dvärgvädur :)

Hon är född den 13 juni 2010 och är just nu ca 10 månader gammal :)

Hon har bor just nu granne med en annan hona och trivs i närhet av andra kaniner men fungerar tyvärr inte i samma bur med alla då hon ibland pga. sin osäkerhet kan vara väldigt dominant mot andra kaniner framför allt honor men hittar man en kanin som matchar henne så tror jag säkert det kan fungera väldigt bra, hon verkar tycka väldigt mycket om hanar så inte helt fel om hon fick vara med en kastrerad hane :) (Hon kan bo med bara galler mellan burarna till nästa kanin vilket hon gör nu utan problem).

En innebur fås med Trixie om det önskas och det finns även möjlighet att köpa med en mycket stor och fin utebur i nyskick billigt. Ett sele, koppel, hennes favorithus, alla hennes tillbehör och en massa andra grejer som är hennes följer med till fodervärden :) Trixie är även försäkrad och papper m.m. medföljer till fodervärden.

Föresten för dem som undrar varför hennes öron står lite busigt på vissa bilder så brukar hon lyfta lite på sina öron när hon lyssnar eller är nyfiken men hon har normalt sätt har hon hängande dvärgvädursöron :)

Hon finns i Helsingborg men transport är inte omöjligt att fixa, hör av dig om du är intresserad så kan vi se om det går att ordna :)

Sussii92
0

En till bild på Trixie :) <3

Trixie är inte lika kraftigt byggd som min andra dvärgvädur och dvärgvädurar i allmänhet utan hon är mer smidig och slankt byggd i koppen. Hon är heller ingen speciellt stor kanin utan väger strax under 2 kilo :)

Luckyt5
0

Åh, så söt! Ska tjata på min mamma, men tror inte att det funkar… :(  min kanin har typ också varit så, men nu är Maja inte lika rädd. :)

/ Tilda

Sussii92
0

#3 Skadar inte att försöka :)

Trixie tackar! :D

Sussii92
0

Lilla Trixie söker fortfarande ett hem :)

Kom gärna med förslag på vad ni kan erbjuda min lilla flicka om ni är intresserade :)

Filmer samt fler bilder finns, ring eller mejla gärna om ni vill veta mer om henne :)

Sussii92
0

Putt :)

Sussii92
0

putt

DjurTjejerna
0

Jag får ej ha henne på foder men jag kan passa henne bor i skåne

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

Sussii92
0

Denna annons kan tas bort Trixie hittade en ny ägare strax därefter men rymde efter ca en månad med sin "pojkvän" och har sedan dess inte blivit återfunnen :( Hoppas att hon en dag ska hitta hem till sin syster som finns kvar hos mig men tror tyvärr inte hon finns längre, ägarna har satt ut lappar och liknande och nu har det gått så länge att hon troligen inte finns kvar alternativt lever loppan någonstans i helsingborg.