Varför
Skriver här till er som kan detta med kaniner. Min kanin har en bur som är i 3 våningar, på den översta har han sovbo å matplats, där han gärna varit både dag å natt. Tills för cirka 1,5 vecka sen, då han vägrar gå upp å äta, all mat är kvar. Lyfter upp han dit, men går genast ner. Vad kan det bero på ?.. Inget nytt har tillkommit där… Tips hur får jag han att vilja gå dit igen..
Vet inte varför men om duinte redan gjort det så flytta ner mat å vattenskål:P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Kan kaniner vara höjdrädda ?
Kan ju vara därför iså fall . :)
har du lagt in dit något som är nytt för kaninen, kan vara lukten som skrämmer i såna fall
Är det en trevåningsinnebur eller trevåningsutebur? Tänker att främst inneburen kanske är lite svajig när kaninen är högst upp och att den kanske därför blivit rädd.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Är buren utomhus eller inomhus. Om den står utomhus kan det varit ett djur som har besökt eller besöker kaninen på nätterna och som gör att kaninen känner sig osäker och inte har ro till att äta eller vågar sig upp på övervåningen där djuret ev kanske har suttit innan.
Hade själv detta problemet med mina kaniner, fast vi hade besök av en grävling VARJE kväll. Varken Kalle eller Sally hade ro till att äta.

…