Ni som har era niner inne!
Vilket bottenmaterial har ni i ninens bur?
Spån, toa-lätt, halm elr fleece?
Kanske en kombination?
Jag har toa-lätt i toan, spån i resten av buren och precis innanför luckan har jag lite halm så att det inte ska flyga ut så mycket spån när han hoppar ut :). Fungerar jättebra med spån trots att han är fuchs :D
Emma
Har inte inne, men har haft - Då har jag haft spån med halm över, precis som utomhus. Ibland har jag haft tidningar med.

Som jag skrev på Kanin.ifokus så har jag dörrmattor från IKEA och i kisslådorna har jag toalätt X) :D
Till inneburen så har jag spån, det blir så dammigt med halm.
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har ju inte kanin just nu, men till vår förra nin brukade vi ha toa-lätt i toalådan(hon var frigående).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Spån
the vanity, it becomes insanity
Har spån och lite halm över :)
just nu är jag i polen hos min mormor så han får springa fritt i hela huset.när jag e hemma i sverige har jag spån i buren.men funderar på toa-lätt och lite halm över för jag har fått nog av allt spån som flyger omkring i hela huset -.-

spån, vad är toa-lätt?
Spån med halm över :)
// Emma :D
Toa-lätt :)
Alspån

Pressat träspån som pelletsar i toa lådan.Unkar kanoners. Luktfritt å kisset klumpar sig , lätt att plocka upp.
Har ingen bur, bara toalett. Han är helt frigående inne .
Jag har inte inne - Men jag har haft, och då använde jag tidningar under och sen spån!
Spån
spån
spån
What doesn't kill you makes you stronger.
Har spån till 3 kaniner och spån med halm ovanpå till den 4e för att det fastnar i hennes päls spånen annars :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag har spån. Jag har ingen toalett till min kanin, han har aldrig haft det och han är tre år. Tror ni man kan lära honom att gå på "låda", är det svårt att lära dom?
#19 Jag har precis lärt min kanin gå på låda han ska fylla tre år.
Sen har jag köpt en kattlåda köp inte hörntoa värdelösa.
Så mitt svar är: om man är envis så funkar det säkert
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När jag hade min kanin inne så satt den på spån, sen halm över. :)
#20 Hörntoa är inte värdelösa, fungerar på mina kaniner :)
#22 de är jättesmå
#23 Finns stora med :)
"24 aa det bror ju på förlåt.
Men en sak är säker inte små toa lådor
fleecefilt i buren+matta. I toaletterna har dom torv och tidningspapper på det, funkar super för mig.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Torv-spån mix i burarna, fungerar super för mig 
Jag har en matta i hela buren sen en hörntoa med kutterspån i.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
jag har spån i hela buren.
har min lösgående men i toan har jag rivet tidningspapper. gratis är det oxå, får en hel bunt med reklam varje dag :P
Tidningspapper på botten/golvet i deras hage (hanen är rumsren men honan är det lite si och så med, suck) och Cat's Best Öko Plus i toalådan. Riktigt bra enligt mig. Ganska dyrt men håller länge och absorberar otroligt bra. Träbaserad kattsand, dammar inte och är lätt att städa. Dock är det klumpande så man får se till att kaninen inte får i sig det. Har även haft toa-lätt vilket funkade utmärkt, men hittar det ingenstans här i någon butik. :/
Utöver det har de filtar, handdukar osv, mest för att det ska vara bekvämt för dem.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Kaniner ska inte gå direkt på tidningspapper, använder man detta ska det tävkas väl med diverse material. Tidningspapprets trycksvärta är nämligen giftigt och går in i kaninens tassat.
Vila i frid du underbara.
Alltid älskad - aldrig glömd.
#32tidningpapper är inte giftig längre har några sagt här

är det ngn som testat hampströ (lättströ) till era kaniner ???
hur har det fungerat ??
You can't spell Bitchy without Itchy
Spån :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Mattor, och en katttoa, med pappers pellets i. Funkar jättebra, skräpar inte ner, luktar inte om kaninen är rumsren, väldigt lätt att städa och billigt!
Vad innebär det när ni skriver mattor? :) Jag har spån och "kattpellets" som absorberar urinen och tar bort doft.
Vila i frid du underbara.
Alltid älskad - aldrig glömd.
#37 Men spån luktar i princip ingenting och det tar åt sig fukt jättebra.
Jag kör spån, sedan kattsand i toalätten :)
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
Jag har tidningar i botten och spån över!
Är det inte farligt med trycksvartan?
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
#41 Svar kolla på #33 ps.det är vad jag har hört
"Toa-lätt" (fast annat märke) och halm/hö, blir rätt mycket hö då vi inte har någon höhäck. :P
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Toa-Lätt. Hade spån förrut, men det spred sig över hela rummet och fastnade i mattan & luktade väldigt mycket när de kissat. Toa-Lätt är super!
När min kanin bodde inne använde jag precis samma som till kaninerna ute. Alltså spån och halm :)
har alltid haft tidningspapper och min kanin levde frisk i nio år, förr var trycksvärtan farlig men det är den inte idag
toa-lätt.
Spån blir det dammigt av
Toa-lätt i lådan, mattor i resten av buren. Upplever att spån både luktar och dammar mer, samtidigt som det fastnar i pälsen på min lilla. Så all heder åt toa-lätt!
#47 Inte all spån. Den spånen jag har dammar inte så mycket.

#46 Vad smart du har inrett din bur!
Jag får hem min kanin på söndag (eller ja..jag ska köra 26 mil för att hämta honom och 26 mil tillbaka…=)) så nu sitter jag och letar runt på hela nätet efter smarta tips och inspiration till hur jag ska ha det för min lilla vän.
Hur gammal är din kanin? Är han/hon rumsren eller hur funkar det med lådan så? Det känns ju som att de borde lockas att kissa i toalettlådan när de har filt i resten av buren.
Får man förresten fråga vad det är för bur du har och hur stor den är? Ser bra ut! =)
#51 Tack! :D Tycker det är mycket bra!
Han är 4 i vår, men har varit rumsren hela sitt liv typ. Till och från ;) Lite beroende på vad jag har haft för underlag. Så att ha lådor funkar nästan bäst för honom då dom av någon anledning gärna vill kissa där det är mjukt underlag. Har hänt några olyckor utanför lådan för någon vecka sedan som man ser lite av på bilden, men det är ju bara att tvätta den så blir den ju fin igen. Det är ju väldigt billigt att ha med! Fleece filt 10-50 kr typ som man kan ha länge!! Sen toa-lätt som jag har i lådorna köpte jag en stor säck för typ en månad sen. Har bara gjort av med typ en sjättedel kanske? Byter ut det blöta varje dag sen tömmer hela någon gång ibland. :)
Har en bur som är 150x75x65 (LxBxH) tror det är den största inneburen i sverige?? Vet inte vad det är för märke dock :( Finns att beställa på vissa internetsidor! Köpte min i butik men kommer inte ihåg vilken 
Emma
Din bur ser liite ut som mina men mina är mycket mindre.. jag beställde mina från teddytassen.se :P
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
#53 Är nog samma märke då :) buren finns i 3 olika storlekar. Och alla är godkända vilket är superbra! Även 100 buren är minst 50cm i höjd!
Kollade på hemsidan och går att beställa sån jag har med. :)
Emma
Långhåriga: Spån underst och halm över
Korthåriga: Spån (Halm ifall vi har slut på spån)
Honor med ungar: Halm och spån blandat
Hälsningar Amanda och kaninerna
Wilma som är riktigt långhårig har All pet pine. Wille som har en kortre päls har kutterspån i sin toalett.
Dem har fleece filtar i buren.
#57 Vad fint :)
River dem inte upp fleece :)
Testade det med min ena när jag testade hihi :D
Tack :D Jo det gör dem! Wille brukar gräva upp filten ibland så att den blir en hög och Wilma kryper under den som en kojja. Det är lite irriterande att dem river upp när man har bäddat så fint :-/
men dem tycker ju att det är jättekul :)
#59 Hehe okej :)
Tänkte på en sak: har du ingen sitthylla/hus till dem?
Nej :) Dem skulle säkert uppskatta hus/sitthylla. Jag hade det förut. Wille och Wilma gillade att sitta på husen och hålla utkik.. men dem trodde att taken va någon sorts toalett. Och dem använde dem inte så jättemycket. Dem låg och sov också utanför husen. Det va synd!
#61 okej :)
Först spån och sen lite halm ;)