(S) Dvärgvärdur rexbärare
Hej!
Nu har jag tagit ett väldigt jobbigt beslut om att min älskade dvärgvärdur ska få flytta till ett mycket bättre hem.
Namn: Hagalund´s Frosen Teardrop (Kallas Frosen)
Kön: Hane (okastrerad)
Ras: Dvärgvärdur rexbärare
Färg: Vit blåögd
Ålder: Föddes 29 april 2011
Uppfödare: http://hagalundskaniner.weebly.com
Övrigt:
Frosen är en väldigt social kanin, med väldigt mycket energi. Han kräver väldigt mycket tid, mer tid än vad jag har just nu. Han behöver en stor yta att kunna springa på, och inte bara sitta i sin bur och roa sig själv för det fungerar inte riktigt för honom och han börjar då bita på gallret. Han har väldigt stora problem med det, men han behöver sällskap, motion. Han behöver helt enkelt bli av med sin energi, och det blir han inte när han sitter i buren. Jag har mycket nu, det är skolan som tar mycket plats och då är han oftast ensam från 6 på morgonen till runt 4 på eftermiddagen och det är 10 timmar och det är längre än vad han klarar av och behöver. Han kan bitas när han kommer upp i knät, dock har han bara bitit mig än så länge så kan vara så att vi helt enkelt inte passar ihop. Han har riktigt huggit mig 3 gånger, men det var under hans tonårsperiod som var för någon månad sedan men det har inte hänt efter det.
Han är dessutom en innekanin, inne på dagar och nätter men har självklart fått vara ute i rasthage dom dagar det har varit bra väder!
Just nu är han väldigt ”hanig”. Han pissar, alltså skvätter, när han hoppar omkring och lite så. Men det tror jag försvinner genom en kastrering, jag vet inte men det känns så.
Men han är verkligen en underbar kanin annars, han har slutat med att sprattla, han bits inte lika mycket längre men det händer som sagt när han kommer upp i famnen och så vidare.
under sommaren så hade jag massor med tid till honom, och jag gav honom allt jag hade. Vi hopptränade i hagen, han totalt vägrar i sele, löst utan sele och han tyckte det var skitkul. Han lärde sig att springa genom en tunnel när jag sa till, han kan ett trick helt och det är puss.
Anledningen till att jag säljer honom nämnde jag innan, jag har inte tiden och inte alltid orken heller. Vissa dagar kommer jag hem med en huvudvärk som gör att jag går tidigare hem från skolan för att jag inte orkar, och då orkar jag verkligen inte med honom heller.
Men som sagt, en underbar kanin med väldigt mycket energi. Kommer han till rätt hem är jag nästan säker på att han kommer få det riktigt bra! Gäller bara att den nya ägaren har tiden till att vara med honom, möjlighet att ge honom ett större utrymme att vara på.
Du får med härstamningsbeviset som jag fick med från uppfödaren och övergångsfoder.
Hemmet är verkligen mycket viktigare än priset i det här läget, men låt oss säga mellan 100-200 kr för honom.
Vill verkligen hans bästa, så hoppas att någon kan ta på sig att kämpa med honom för det är han värd!
Han finns i Stenungsund, ca fem mil norr om Göteborg. Att åka till Göteborg och lämna honom är inga problem, lika så åt andra hållet, dvs. Uddevalla, Dingle, Munkedal, Skee osv.. då det går tåg rakt här ifrån till båda ställena, men längre än så är det svårt för mig.
Fråga om det är något ni undrar över! :)
(fler bilder går att fixa där ni får se hela honom!)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
putt, han behöver verkligen ett nytt och bättre hem. han mår inte bra, jag märker det på honom.
Medarbetare på Djurfoto
Skulle jag inte bott OTROLIGT långt bort från dej, skulle jag köpt honom på direkten, känns inge bra att han inte mår nå bra.. Hoppas verkligen att någon annan kan köpa han och ge han det liv han behöver och vill ha.
Men uppfödaren är inte villig att ta tillbaka honom då? Där jag köper mina kaniner, där tar dom tillbaka kaninerna om det skulle bli nå problem. Prova fråga uppfödaren! (om ingen annan vill köpa lille Frosen)
åh, synd :(
Jag vet inte riktigt, jag frågade henne för ett tag sedan men hon har inte svarat mig så jag vet ffaktiskt inte.
Medarbetare på Djurfoto
putt
han behöver verkligen ett nytt hem väldigt snart, jag klarar inte av allt som han håller på med längre vilket gör att det blir begränsat med att han får vara ute och springa i köket vilket han inte får alls längre.
Verkligen ingen som kan ta sig på ansvaret för en liten herre som denna?
Medarbetare på Djurfoto