Två hannar ihop??
Kan det funka att ha två hermelinkaninhannar ihop? De är ungar och bröder. Uppfödaren menar att det ska gå bra.

Nej, chansa inte på det.
Väldigt ovanligt att att de fungerar, oftast bråkar de helt plötsligt och kan i värsta fall vilja döda varandra.
Även om de är kastrerade och bröder är det inget man rekommenderar.
Hona + kastrerad hane är det bästa!
Hona+hona kan bråka och tjaffsa i tonåren men kan gå.
Men för guds skulll så ta inte hanar =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Låt absolut inte hanarna vara tillsammans! De kommer troligen börja bråka.
Hona plus kanstrerad hane är det som är bäst. Hona plus hona kan funka men är inte säkert.
Köp inte två hanar ni ska ha tillsammans då detta inte kommer att gå!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Väldigt okunnig uppfödare! Det är väldigt sällan det går bra att ha två hanar tillsammans, även om de är kastrerade precis som alla ovan sa. Så prova inte det, det slutar troligen inte bra.
Ljustadalens kaningård
Tack för alla kloka råd! Vi har redan backat och kommer istället att ha en hona och en hanne som vi kastrerar. Mycket märkligt att uppfödaren menar att det kan funka med två hannar! Känns inte riktigt seriöst. Men nu har vi allafall tingat en hane och en hona hos denna uppfödare och djuren verkar friska och fina. Och de håller strikt på attt de inte får hämtas innan de har åldern inne.

4# Bra, lycka till =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Skulle absolut inte ha två hanar tillsammans!
Låter mkt bättre med det ni ska skaffa, en hona och en hane! :) Lycka till!
♥

Låter bättre med det nya beslutet.
Lycka till!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Jag vet inte riktigt säkert
Men har ingen anring man ska nog vara VÄLDIGT säker isånnafall :)
Nej det ska du nog inte göra! :O
Vi hade två kaninhannar i kullen, men vi var tvugna och sära på dem. Den ena såg vi sprang runt och jagade den andra och hade slitit bort hår, så nej, ingen bra idee! ;)
syskon kan alltid vara till sammans om de har varit de sen de var små ;)
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
jag har alltid haft kastrerade hanar tillsammans dom har aldrig bråkat funkar perfekt … har altid haft dvärgvädurar
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
#11 Nej, så är det inte. Man kan inte säga att det alltid går då två hanar troligast slåss, oavsett de är bröder eller inte. Det är inte ens alla honor som växt upp tillsammans som kan gå ihop. Det handlar helt om kemin, ibland funkar det bra och ibland inte.
Ljustadalens kaningård
Var ska du köpa dom för jag köpte min kanin av några som hade köpt han av en uppfödare som också sa att det gick bra. Men det gick ju fram till att dom blev könsmogna och då höll dom på att döda varandra:( Det var därför han och hans bror såldes.
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Tack for mej ockso jag ska inte Ha hanar tillsammans langre jag tror jag bara har haft tur med att Haft dem tillsammans det har alltid funkat men nu vet jag att det ar fel
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Jag har haft en klasskompis som har två bröder ihop och det gick hur bra som helst. Dem sov ihop och pussades och höll på. Väldigt ovanligt. Sen bodde min frasse ihop med sin brorsa tills han var ca 4mån men dem var ju inte könsmogna än.
Lycka till med dina små pälsbollar!
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Det kommer inte gå, dont do it!