Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3806 ggr
[TheoA]
0

Vad ska jag göra?

Hej. 

I tisdags så pratade jag meden tjej jag känner. Då bara tänkte jag att jag måste fråga om hon har kvar sin kanin. Hon sa "Jag vill inte ha kvar den och den vill inte dö!!" Hon sa också : Jag har slutat mata honom men han vill inte dö och så skrattade hon. Det är en lejonhuvad innekanin, en hane. Och jag har en utekanin en gotlandskanin. 

Jag sa det till min mamma och tycke att jag skulle ta hem den hit så vi fick ta hand om den. Jag kunde få den med bur och allt om jag ville men jag sa att jag redan har en kanin.

Men det ångrar jag..   Jag ska prata med henne i morgon eller på tisdag. Jag känner att jag måste ta hem honom hit Obestämd Får se var han hamnar sen.  

Han är ganska ung. jag tror 2 år eller nåt sånt.

malin--a
0

Usch då! Du får gärna berätta hur det gick när du har prata med henne igen.

Håller tummarna!

Fridaaaa
0

Man kan ju inte sluta mata sin kanin om man har tröttnat på den, bättre att sälja den eller avliva den då…
berätta sen hur det går!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TheoA]
0

Ja fick inte tag på henne idag.

#2 Jaaa skitkonstigt men hon säger att hon har matat den till sin mamma hon säger inte att hon inte vill ha den.

Fridaaaa
0

#3 då ska man inte ha djur tycker jag!Vore bra om du kan ta över kaninen då! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TheoA]
0

Fasiken! fick inte tag på henne idag. Det tog längre tid än jag trodde så jag hann inte -.-

Ida-M
0

Hoppas du får tag på henne snart. Vädigt ansvarslöst att bara sluta mata sin kanin för att man tröttnat på den.. Tänk att människor kan med att göra så.

[nataschaj]
0

Hoppas du får tag i henne!.

Var bor du? tänkte annars om ja kunde hjälpa till så länge i såna fall om de skulle vara så.

Berätta hur de går!.

[TheoA]
0

Nja.. jag har inte fått atg i henne.. -.- Jag bor i sörmland :/

zatanica
0

Södermanland där bor jag med, utanför Nyköping. Hoppas det går bra för stackars kaninen. Håller tummar och tår

[TheoA]
0

#9 jag bor också utanför nyköping ^^

zatanica
0

Nämen vilket sammanträffande :) Hur går det får du tag i tjejen så vi får veta hur det är med kaninen. Låter så hemskt att hon slutat matat den. Hoppas hon har halm i buren så har den ju något att äta.

Bor söder om Nyköping om det skulle behövas hjälp.

[TheoA]
0

#11 Det hoppas man.. men jag bor norr.. aja. Jag går liksom i samma skola men vi äter inte samma tid och hon går inte i samma skolhus.

Saaara
1

Hur kan mäniskor göra så mot sina djur? Förstår inte ens hur man kan tröttna på sina egna djur!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Bönie
1

Alltså helt ärligt, få tag på henne och ta kaninen!

Hur kan man sluta mata sin kanin? Det är djurplågeri, bryter mot djurskyddslagen. Hade jag bott i närheten hade jag åkt NU och tagit kaninen, inge snack om saken.

Ljusta
0

Det här är en gammal tråd :)

Tyvärr är väl kaninen död om den stannat kvar hos sin ägare.

Ljustadalens kaningård

dermot
0

Hur gick det med kaninen, Theo? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[TheoA]
0

Vet ej.. Jag har inte frågat…