Ser kaninen dåligt?
Hej
Min syster har en rödögd kanin och hon upplever att hon inte ser alls/ eller ser dåligt. Vi vet inte. Men hon sitter mest stilla hela tiden, och vaggar på huvudet fram och tillbaka. Vi tänkte på att hon har röda ögon kanske hon ser i en annan färg? Hon kanske inte ser alls? Men det verkar vara ovanligt om hon inte ser..
Tacksam för svar, för vi har ingen aning!
(Kaninen till höger i bilden)
Att den har röda ögon är nog för att det är en albinokanin men mer vet jag inte…
Vit rödögda kaniner har i regel sämre syn än andra kaniner och sitter gärna och vaggar.. Är inte helt insatt i det, men jag har hört att det är så. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Min kanin är inte röd ögd men han vaggar med huvudet fram och tbx är det normalt?
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
#3: Vissa andra kaniner gör det också, ibland av dålig vana/tristess.
Just vita rödögda kan ha lite svårare att fokusera och det är därför de sitter och "väver" som det kallas, som jag förstått det.
#4 ok :) tack behöver inte oroa mig, Mamma trodde att det var ngt neurologiskt ;)
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
Okej tack för alla svar! :D <3
Ja, vi visste att det var en albino-färgad kanin. :)
Men ni tror inte att den är blind, tänkte på att min syster vill nog hoppa med den. Och om den är blind så.. :/
#6: Om den vore blind så upptäcker ni det i sådana fall, för då lär den skutta in i saker ganska ofta/jämt.
Okeej :)
Det gör den inte.
eftersom vi är inne på en liknande tråd så undrar jag om kaniner ser svart och vit?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har ingen aning :S
Kaniner har ett begränsat färgseénde :)
Mvh Alice och Morpen :)