Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettkullplanering
Läst 1826 ggr
[Airo]
0

Intressekoll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte kolla om det finns någon som är intresserad av en liten krabat mellan två vackra japantecknade dvärgvädur rexar till våren .

Den 12 januari 2012 ska jag para Blåzippan's Bongo "Fransisco" och Stockrosens Loranga "Francine" , är det tänkt .

Dom finns i Ljung/Herrljunga , Västra Götalands län . Men transport brukar inte vara några problem ..

Härstamningsbevis är det som gäller här , tyvärr . Ingen av kaninerna jag ska avla på har stamtavla .

Förväntade färger är väl även blå/gul japanteckad , brun/gul japantecknad och ev. viltgul , antar jag . Är inte så superhaj på vilka färger som kan dyka upp ..

Lite information ..

Blåzippan's Bongo "Fransisco"
Född : 30 april 2011
Färg : Gul/Blå Japantecknad
Ras : Dvärgvädur Rex

E . Blåzippans Lilleman , Blå Wienertecknad Blåögd , Rex Cashmir
U . Faith of Sungarden , Siames … ,T import (har inte hela färgen , tappat bort härstamningsbeviset på mejlet , har frågat efter nytt så det får jag nog reda på snart ..)

En underbar liten kille som älskar att kela och busa . Underbart temperament och charmör till 100 . Aldrig bitit , morrat eller något . Sover gärna under täcke och myser . Han är som en liten hund ute i trädgården , stannar när man säger till , kommer när man ropar , springer inte mer än 1 meter ifrån mig ..

[Airo]
0

Stockrosens Loranga "Francine"
Född : 25 april 2011
Färg : Gul/Brun Japantecknad
Ras : Dvärgvädur Rex

E . Asti of Sungarden , Blå/Gul Japant Wienert , T import
U . Blåbärets Humlan , Gul/Svart Japantecknad

Underbar liten charmör som bara älskar att busa , men även bara sitta och tryna i famnen . Nyfiken och försiktig utav sig men kan även vara riktigt tuff när det väl vill sig . Underbar ute i trädgården , behövs ingen sele eller någonting , hon är väldigt lik Fransisco till sättet , helt och hållet .

[Airo]
0

Fransiscos teckning .

[Airo]
0

Francine's teckning .

[Airo]
0

Putt ^-^

Ändrar parningsdatumet till 12 januari då jag vill att ungarna ska komma runt när jag fyller år .

[Airo]
0

Någon ?

[Airo]
0

Putt :)

dermot
0

Förresten, bär hanen på havana/brunt? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Airo]
0

#7 Jag kommer inte ihåg , jag har bett uppfödaren om härstamningsbeviset , men får det aldrig .. så tänkte ringa henne imorgon . Obestämd mamman är dock siames japantecknad någonting , om jag minns rätt ..

dermot
0

#8 Okej, tänkte mest ifall det skulle kunna bli någon brun/gul i kullen. Har för mig att det krävs brunt eller brunanlag från båda föräldrarna :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Airo]
0

#9 Hittade nu härstamningsbeviset .

Hanens sida :
E . Blå Wienertecknad
EU . Vit blåögd
EE . Blå Wienertecknad

U . Siames/Creme Vitörad
UU . Siamesjapan Vitörad
UE . Siames holländartecknad

Honans sida :
E . Blå/Gul Japantecknad