(S) Lunketussens Bella
Säljer nu min kel hona för att kunna satsa på hoppkaniner.
Lunketussens Bella
Kallas: Bella
Född: 1 juli 2010
Kön: Hona Ras: Dvärgvädur
Färg: Viltgrå manteltecknad
Uppfödare: Monica Eriksson
E: Teddy, viltgrå
U: Chutney, viltgrå manteltecknad
Bella är en liten tös som precis är över året. Köptes till kel och avelshona, men eftersom jag på vägen bytt intresse till hoppkaniner så passar hon inte längre. Hon är avlad till utställningskanin och skulle funka i utställnings avel. Enligt uppfödaren har hon det perfekta dvärgvädurs utseéndet men har dock lite för mycket vitt i sin mantel. Hon är liten och har kompakt kropp. Hon är inte i perfekt skick för utställning men skulle väl gå att fixa med rätt person som är inne i "avelsbranchen". Hon är så kelig och kan sitta i knät och bli borstad en lång tid. Gillar att springa ute i hagen. Har tävlat i mini ett antal gånger. OBS! Bella är sur under brunsten och då är hos ofta skendräktig också. Då brukar hon vara sur i buren, men är man bestämmd klarar man av henne!
Kostar 200kr, absolut diskuterbart då jag endast vill att hon kommer till ett nytt bra hem!
Säljes med:
*härstamningsbevis
*tävlingsbok
*borstad och kloklippt
*övergångsfoder
och självklart är hon frisk.
Maila h-malm@hotmail.com om du är intresserad. Jag skickar gärna bilder och mer information om Bella. Läs mer på http://sorlidenskaniner.weebly.com/ .
MVH Hanna
Puttar upp gos tjejen!
Bella har under sommaren varit utlånad som sommarkanin hos en tjej som heter Isabella. Dom har verkligen trivts superbra ihop, och enligt Isabella låter det som att hon har vart en helt underbar kanin hos henne! Hon har verkat vara så glad och full av energi, något hos knappt aldrig visat hos mig.
Så ja, Bella vantrivs ungefär hos mig och hon behöver ett nytt hem snarast då jag inte alls har någon användning för henne. Så jag skulle gärna se att hon får komma till ett nytt hem där hon är omtyckt och älskad.
Bella kommer hem igen imorgon och kan flytta på direkten!
Bella finns kvar och vill flytta! =)