Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 3658 ggr
Jo3ef1n
1

Kanin som biter på kläder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min kanin har börjat komma upp i 2 månader. Han älskar att sitta i famnen och hoppar ibland upp i mitt knä för att bli klappad. Han har dock fått för sig att han ska bita på kläder, han har alldrig bitit hål men ändå :/ Är det någon som har varit med om detta? hur får man honom att sluta?

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Fridaaaa
0

Så gjorde Smilla ett tag, och gjorde tjuvnyp i armen. Då sa jag ett bestämt "nej" elelr "fy" och sedan puttade undan henne. hjälpte på henneGlad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jo3ef1n
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

haha sött! ^^ tror du han blir mindre ''gnagig'' av sig om man ger han kvistar?

Fridaaaa
0

#2 Ja kanske, värt att testa Glad
Mina får nya grenar 3-5 dagar/vecka Glad
På Smilla tror jag det var att hon skulle testa mig och gränserna ^^,

Jo3ef1n
0

Ja, jag ska nog börja ge kvistar jag med, han gnager på allt möjligt numera. Rolig kanin du har, som gör tjuvnyp i armen för att testa gränserna xD

Fridaaaa
0

#4 Ja hon har sina idéer. Allt för att få uppmärksamhet. Hon är möjligt att fånga om hon är lös, hon har stenhård koll vad jag är och skuttar så att jag precis inte kan ta henne. Den mest påhittiga kanin jag har haft tror jag hehe

Jo3ef1n
0

haha! :)

Tregly
0

Kan tillägga att kvistar ska ju helst kaniner ha tillgång till hela tiden ;) Kvistar och hö som dom får gnaga på så tillfredställer de sitt behov att gnaga som de har i naturen. Har han inga kvistar att gnaga på i buren så kanske han tycker kläder är kul att gnaga på. Kan ju va så att din lilla kanin också testar om man får gnaga, och lär han sej inte att det är förbjudet så kommer han kanske fortsätta när han blivit större. Och det är inte lika kul/gulligt då ;) Lycka till och hoppas det går bra! ^^

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Jo3ef1n
0

Precis!, jag tänkte också på det, en vuxen kanin som gnager på kläderna… inte speciellt kul! xD

Tregly
0

#8 ne jag hade en gång en kanin som var ganska stor. Blandning mellan lejon och dvärgvädur, men blev ändå väldigt stor. Fast inte 100 att det bara var dom raserna i henne.. I alla fall så skulle hon allid börja bita och riva på ens jacka om hon satt i ens knä. Men det va något hon började med senare när hon blev äldre. Tur att man hade jacka på sej, annars hade det inte varit så kul x)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Jo3ef1n
0

precis! varför gjorde hon så?, det låter som min kanin som tyckte det va kul att bita i kläder :) Det hjälpte att säga till honom, och att han fick lite mer att gnaga på. Nu kan han ligga stilla i timmar i famnen och bara mysa. Tack för tipsen ;D