Burbotten
Jag har en Teddydvärgvädur och funderar lite på vad jag ska ha i buren. Tycker att spån och halm fastnar och har för mig att jag på någon hemsida läst om någon som lagt in en matta. Vilken sort då??
Tips mottages
BrittMarie
Det finns en himla massa bottenströ och underlag att välja och vraka i mellan! Papperspellets finns ju vilket inte fastnar i pälsen och det är inte hårt vilket många ibland kan tro. Dörrmattor tror jag att jag har för mig läst någonstans vissa använder som dom sätter fast i botten.
//Emma

Jag använde fleecefiltar till min lillkanin och det funkade super. Kissar dem på filten så torkar det upp väldigt fort dessutom. Men annars hade jag en toalett i hörnet.
Jag har papperspellets (av märket Toa-Lätt). Fungerar jättebra. Luktar inget & fastnar inte i päls osv :)
Spån i botten och sedan ett lakan ovanpå? Eller torv kanske? =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag hade Teddyvädur hade jag en dörrmatta från Ikea (superbillig så måste man byta så är det inte dyrt) och en toalåda med trä- eller papperspellets :) Och höet i en höhållare ovanför toalådan så det inte hamnar massor i pälsen eller på golvet. Funkade bra för de allra flesta av mina :)
Ljustadalens kaningård

Har köpt dörrmatta från Rusta. 10 kr st. fungerar jättebra. Tur är ju att mina tjejer går på toan. Nu blir det mindre av allt som kan fastna i pälsen
#6 Bra att det fungerar.
Jag har själv spån med halm ovanpå till mina långhår, tycker inte halm fastnar alls, och 2 av dem har ändå sån päls där det fastnar superlätt:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har matta i burbottnen åt mina teddysar, & toalåda med papperspellets. Funkar super!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥