Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
minadjur
0

Köpa dvärgkanin

Hej, jag är ny medlem på Dvärgkanin.ifokus är även medlem på Marsvin.ifokus, jag har funderat på att att skaffa kanin, men har aldrig haft kanin så jag vet nästan ingenting om dom.. :)

Så jag skulle vilja veta lite allmänt om kaninerna, så det är bara att skriva lite om dom t.ex vad ska dom har för mat dagligen?  osv.

Mvh/ Elsa

Bamse 08
0

Välkommen hit Elsa! :)

Hö ska de alltid ha tillgång till och vatten :)

Om det är din första kanin skulle jag varmt rekomendera Dvärgväduren!

De har de snällt temprament, gossiga och ja allt som man kan önska sig :) (OBS det här är vad Jag tycker)

What doesn't kill you makes you stronger.

minadjur
0

Tack !

Okej, bara för att fråga, varför dvärgvädur ? :)

(Min syster har haft kanin som jag också hjälpe till med men det var en utekanin så jag har aldrig riktigt haft en innekanin)

Hur ofta ska dom har pellets /vilken sort är bäst ?

Bamse 08
0

#2 För de har ett så givmilt temprament, gossiga,snälla,busiga(på ett bra sett :P) osv. :)

Ska du ha en ute eller innekanin?

Om du undrar något mer så kan du gå in på Kanin.ifokus.se

Där är det liiite mer aktivt än här om du har några frågor om andra raser också :)

minadjur
0

Okej, jag har tänkt att köpa en innekanin.

Haha jag tror jag skriver där istället Flört

Bamse 08
0

#4 Det är lite mer aktivitet där än här, här är det typ stendött ibland :P

Emma-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad roligt att du ska köpa kanin!

Som redan har sagt så skulle jag också rekommendera Dvärgväduren! De är oftast väldigt mysiga, lugna och gillar att gosa. Det är förstås väldigt inviduellt, så det är viktigt att man hittar en bra uppfödare!!

När det gäller mat så ska man ge ren pellets, alltså inte gnagarblandning. Fri tillgång till hö och vatten såklart!

Något mer du undrar? :)

minadjur
0

5# haha jag märker det x)

6# Tack så mycket fär svaret, jag tror att ja ghar fått dom mesta svaren på kanin.ifokus :)

Bamse 08
0

#7 När jag var ny här så hängde jag bara här och då tänkte jag var sjutton är alla :P men så hittade jag   kanin.ifokus och där car det betydligt mera aktivitet xD

minadjur
0

8# HAHA jag tänkte precis samma sak men sen när du tipsade om kanin.ifokus så blev det lite skillnad ;)