Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 1148 ggr
Loverabbits
0

Dvärgvädursbebisar, rex och rb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Har ett gäng ungar till salu, både rexpälsade och rexbärare. Alla ungar är mycket sociala och trevliga. Kontaktsökande och lätthanterliga. Nyfikna och mycket vänliga och söta!

Denna kull är född den 23/7-11 och ur den finns sex ungar till salu. De är leveransklara runt den 23/9-11.

U: Vässarns Big Believe "Lycka", svart brokad (ev. wienertecknad)

E: Tussilagons Wonderful Pi "Pi", viltbrun (rödförstäkt), han är rexpälsad

De som finns till salu är:
Greven, svart hane, 350 kr
Grimhild, svart/gul japantecknad manteltecknad hane, 400 kr
Gottis, svart/gul japantecknad hane, 400 kr
Gemma, svart/vit japantecknad hona (är rexpälsad), 600 kr
Glader, svart brokad hane (är rexpälsad), 600 kr
Vissla, svart/gul japantecknad manteltecknad hona, 400 kr

Pappan till kullen hopptränas och tycker det är mycket kul! Höjdrekordet här hemma för honom ligger på ca 55-60 cm (har ej högre hinder) och längd på 50 cm ca (har ej längre hinder). Jag skulle dock tro att han kan mer. Pappan har grymt mycket energi och tycker hoppnng är superkul! Min förhoppning är att vi ska prova ställa upp i en tävling till nästa år i alla fall. Jag måste dock lära mig lite mer om att tävla innan vi ställer upp, men Pi skulle nog klara det galant om vi provade! Det går fort när Pi hoppar, full fart och stora språng, ibland kan det dock gå lite för fort och han felbedömmer hindren men han är bättre nu på att inte riva och han har sansat sig något men det går fortfarande undan! glad.gif

Mormorn till kullen hopptränas också och hennes höjdrekord är på ca 30-40 cm. Kommer ej ihåg exakt. Hon har inte fått prova hoppa längd ännu. Hon hoppar precis det som behövs för att komma över hindren och brukar sällan riva, här går det mer lungt och sansat och hon ger ett trygt uttryck när hon hoppar. Hon kan dock fuska ibland, hoppa igenom hindren… Hoppas ej för tillfället men ska börja igen.

Mamman till kullen har fått prova hoppa någon gång, dock som högst ca 15 cm. Ska troligen börja hopptränas igen efter att kullen har lämnat henne.

Alla ungar kan dessutom ha satinanlag då pappan till kullarna kan vara satinbärare. Alla ungar (förutom de som är rexpälsade) är rexbärare.

Bilder samt mer info om ungarna samt bilder på dem finns på min hemsida på till salu fliken.
Min hemsida: www.vassarnskaniner.weebly.com

Se även mer info på ungarna egna tråd: http://kanin.ifokus.se/discussions/4e301a5488f47239d90049b3-min-g-kull  

Alla ungar säljs med härstamningsbevis, bilder från uppväxten, skötselråd och övergångsfoder. :)

Skicka ett PM, maila till trotternumber1@hotmail.se eller ring 0174-132 48 och fråga efter Olivia vid intresse.

Ungarna finns ca tre mil utanför Uppsala men transport kan ev. ordnas. Köparen står för ev. transport.

//Olivia

Bilden är på Glader

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
0

Gottis är tingad de andra finns kvar!

Loverabbits
0

Även Vissla är tingad!

Loverabbits
0

Endast Greven, Glader och Grimhild kvar till salu. Nya bilder finns på hemsidan!

Loverabbits
0

Endast Greven, Glader och Grimhild kvar till salu. Nya bilder finns på hemsidan!