Idag gör det ont
Riktigt ont. Jag grät som en dåre förut för att jag inte hade någon Bonsai att krama på när jag var ledsen. Någon liten Bonsai som man kunde köra ner ansiktet i och som bara låg där tills man kände att man orkade igen. Min älskade Bonsai.
I lite mer än en månad har han varit borta nu. Saknaden är stor. Det gör jätteont. I 6 månader och 2 dagar fick jag ha honom innan han var tvungen att gå igen. I ynka 6 månader. Jag hade sett fram emot flera år tillsammans med honom. Men jag fick bara några månader.
Detta känns dumt, men jag vill ha en ny liten nin att ta hand om. Någon som kan göra saknaden lättare. Aldrig ersätta, bara göra det lättare.
Men nu är jag inte ensam längre. Och jag kommer inte kunna skaffa någon kanin på bra länge :(
Jag behöver det. Jag behöver ha någon att ta hand om. Men hur ska man få sin man, hans mamma och syster att förstå det?
Jag hade hittat mitt djur. Kaniner är så enkla att ha hand om. Varenda gång man grejade med Bonsai, bara man gav honom mat eller hade honom uppe i sängen så blev jag på bra humör och ville aldrig förlora honom.
Men den dagen kom. Och nu är saknaden så stor att jag snart går sönder.

Ursch! Stackars dig! *tröstkramar*
Jag förstår hur du känner dig.
Det är inte lätt att förlora sitt älskade djur.
Nej så tråkigt!
*Tröstkramar*

Usch vad tråkigt! Stor tröst kram! Det är Så tråkigt när de går bort de goa små liven!
Beklagar, vissa djur kan betyda obeskrivligt mycket för en!
Förstår dig helt med att vilja skaffa en ny kanin att ta hand om ! Jag själv skulle skaffat en ny kanin.
Kastanjegårdens Kaniner

Usch fy ja, förstår dig. Hade aldrig kunnat leva utan Ester…
Dem betyder något sjukligt mycket, <'3
Många tröstkramar till dig <3
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Stackare!
Jag inte klara en dag utan mina små ögonstenar..

Tack alla!
Som ni kanske förstår så är det lite jobbigt att vara här inne för mig just nu. Men man kan alltid kontakta mig om det är något eller höra av sig till någon av mina Medarbetare =)
Hemskt!Miste min lilla Abbe igår. Han ville inte komma tillbaka efter sövningen.. Han skulle kastreras och de var precis klara att sy ihop ena sidan så slutade han andas och ville inte komma tillbaka till jorden igen. Nu liggen han i en låda under en jordhög.
2009-02-14 - 2010-01-06
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Förstår dej, imorgon måste jag nog ta bort min kanin :/ (pga av sjukdom) Kommer att gråta ihjäl mig imorgon. *tröstkramar*
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stackars dig:'C Inte kul när ens djur går bort…
*tröstkram*?
Nej vad hemskt! Jag började gråta när jag läste allt som du och dem andra har skivit här, jag har ingen egen kanin men min kompis gav helt ansvarslöst bort sin kanin till någon som sedan lät den vara ute och frysa ihjäl. bara för att min kompis hade lånat en bur av dem och nu ville de helt plötsligt ha tillbaka den efter ca två år… så svårt är det inte att köpa en ny! (jag menar min kompis) och jag grät då med, trots att jag knappt kände kaninen. jag är känslig för sånhär, vet inte varför jag skrev detta men jag vill bara veta säga att jag vet hur det känns, jag har förlorat två hundar och det var lika hemskt antar jag. hoppas att tiden kommer att läka såren lite även om jag vet att det är svårt. det var 5 år sen mina vovvar dog och jag gråter ibland nu med. håller med om att det skulle vara bättre om du skaffade en ny, men går det inte så..
är ledsen för din skull. och beklagar till er alla andra med 
<3 Vet hur det känns, såg någon som hade skrivit såhär:
Man glömmer dom inte, men man lär sig leva utan dom tillslut…
Tyckte det var fint :') Och sant, även om det gör så sjukt ont att förlora ett älskat djur så vill man ändå ha tiden med den för att det ger så mycket lycka! Även om man blir ledsen sen :(
Emma

#9: Nej är abbe död? 
MVH.
Louise T
#15 Jupp =( Veterinären förstod ingenting. Han var frisk och inte alls gammal. Runt kl 9.30 dog han på operationsbordet=(
Mvh Emma

#16: Åh fy vad tråkigt, stackars dig emma. :'/ <'3
MVH.
Louise T
#17 Saknar min lill kille! Mitt lilla busfrö! Fannys mamma skrattade år att han hängde ut genom buren. Han var inte rädd för någonting. Söndagen, 2 dagar innan operationen så klättrade han över rasthagen. Han satte framtassarna i ett par hål och sen upp med baktassarna och sträkte sig efter nya hål och var längst uppe sen.
Han skulle alltid busa. 1 morgon satt han på höbalen och käkade sig lite rund på hö. Som 6 veckors bebis hoppade han ut genom buren som stod 3 meter ovanför marken och ner på en träsoffa. Tn tycker om att flyga i luften.. Fast inte över hinder. De ska dö, eller bli ner kissade.
Det är så tomt utan Abbe=( Han skojar alltid till det..
Mvh Emma
stackars dig!! så jobbigt deet e jag skulle aldrig villja förlora min kanin bambi!! tröstkramar!!! hopppas att du får skaffa en annan kanin!!

#19 Över 1 år gammal tråd :)

Oj, detta var en gammal tråd =)
Men jag har inte skaffat någon ny kanin, livet kom emellan så att säga. Fick mig en liten son istället =)
Men visst saknar jag fortfarande Bonsai! Det är helt galet hur en kanin kan ta sig in i ens hjärta på så kort tid.
Djur är underbara :)
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom