Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 1509 ggr
ella99bella
0

jag behöver hjälp fort!!!

Hej!

min kanin leo gillar verkligen inte när jag är borta han blir typ deprimerad och äter inte och nu ska jag på husvagns semester o då undrar jag skulle det gå att ta med mig honom?det känns så taskigt att lämna honom igen för vi va nyss borta.jag vet att kaninerändå inte direkt gillar att resa men ändå.vad skulle ni göra?svara så snabbt  ni  kan!

MVH/Mig

Mvh/Ellen<3Glad

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det går absolut att ta med sig kaninen på semestern. Visst beror det på sträckan också men har kaninen en rymlig transportbur med vatten och lite hö/annan mat under bilresan ska det nog gå bra. Vissa stressar upp sig mer än andra, det beror på individ. Och om ni ska på husvangssemester kan du ju ta med tex lite kompostgaller (men även bara en sele går ju bra) så att han får vara ute - men det har du säkert redan en lösning på! Lycka till.

ella99bella
0

jag ska till en kamping i örebro det tar några timmar.blir det för lånt för honom?

jag tänkte ta med hans innebur och sele och sånt så att han får röra sig utanför buren han kan nog va i förtältet också.vi har en katt bur som funkar bra för kaniner  så det  går nog bra.

Vad tycker du ska jag ta med honom och somsagt anledning till att jag vill ta med honom är att han blir så ledsen när jag åker och att vi har varit borta rätt mycke!

Mvh/Ellen<3Glad

Saeasco
0

Skulle du ha någon som tar hand om honom hemma medan ni är borta? Han behöver ju mat varje dag och så…

Annars kan jag tänka att om han inte är så stresskänslig kanske han skulle må bättre av att åka med. Om han har sin vanliga bur kan du ju t.ex. lägga en handduk över del av den så han har något att dra sig tillbaka till när det blir för mycket.

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

ella99bella
0

ja om han skulla va hemma skulle han få mat o så varje dag men han gillar inte att jag  åker.

ett problem är att vi kammer vara bårta från husvagnen nåra timmar minst en dag och då kan ju värmen va ett problem!

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

sry för stavfel.jag skrev lite snabbt!

Mvh/Ellen<3Glad

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker att du ska ta med honom, vet många som gör det, skulle absolut gjort det själv, men har 10 kaniner så det blir lite svårt..

Saeasco
0

Om du tar med honom så tänk på att ställa honom i skuggan och täcka buren ganska mycket så han känner sig trygg (men inte så mycket att det inte kan fläkta!) och att ge honom rejält med vatten.

I övrigt gäller det nog bara för dig att följa din magkänsla och inte glömma att han har massor med päls som är varm. ;)

Lycka till!

/ N~

ella99bella
0

mm tror du han klarar värmen?

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

ja vet inte hur jag ska göra vi kommer ju va borta lite typ gå o bada o sånt.

klarar han det?

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

snälla behöver hjälp!

Mvh/Ellen<3Glad

Saeasco
0

Det beror ju på hur varmt det är just då och där. Generellt sett klarar ju kaniner sommardagar. De söker dock alltid skugga och väntar ut värmen så de är inte aktiva under den varmaste tiden på dagen.

Ingen av oss här på nätet kan garantera dig någonting, för det är bara du som vet de fulla omständigheterna. Vi har givit dig de råd vi kan ge, nu är det upp till dig att fatta beslutet.

/ N~

ella99bella
0

ja vet inte! kan verkligen inte bestämma.vi får se måste tänka lite!

Mvh/Ellen<3Glad

Saeasco
0

Lycka till. Följ magkänslan!

/ N~

[mla0826]
0

du kan lägga flaska med i is i buren  (eller vart han ska vara när ni är borta)eller fuktiga filtar, det brukar jag ha i/på mina kaninernas burar iallafal,hjälper lite iaf.

ella99bella
0

tack för alla råd och så från alla!Glad

Mvh/Ellen<3Glad

Emmsann
0

Det är många som tar med sig sina kaniner och även marsvin när dom ska på campingsemester eller åka till sommarstugan. Sålänge djuret eller djuren har en bra och säker bur så är det ingen fara! Och finns det lite gräs för kaninen att beta på under dagarna blir ju det en toppen semester för din kanin. Jag tror h*n kommer njuta även om bilresan kanske kan bli lite långtråkig men det finns nog fler fördelar än nackdelar.

//Emma

ella99bella
0

ja jag tar nog med honom!

Tack!!!

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

jag tar fortfarande järna emot tips!

Mvh/Ellen<3Glad

[linneasandberg]
0

jag brukar ta med mina kaniner (2st) när vi åker o campar ! när man är framme brukar dem få stå i förtältet ifall men man måste tänka på att ha det öppet nästan överallt så det inte blir som ett växthus !! så har jag en blöt trasa i buren som dem kan lägga sig på :) (det gör det svalare) det går jättefint !

lycka till! :D

[linneasandberg]
0

oj, gammal tråd (?) heh

ella99bella
0

det gör inget!

XD

Mvh/Ellen<3Glad