Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-dvärgvädur
Läst 2530 ggr
Saeasco
0

Uppfödare av dvv Beige?

Hej!

Jag söker en uppfödare av beige dvärgvädurar. Det verkar vara svårt att hitta… Jag vill en dag (lite längre fram) gärna ha en avelshona som är beige. Isabella och Madagaskar går också bra men helst vill jag ha en fröken i beige. ;)

Jag kan absolut vänta om det finns kullar planerade för framtiden! Jag vill bara nosa upp vilka möjligheter som finns.

Tacksam för alla tips!

Mvh N

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Blenky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har honor i färgen madagaskar om du skulle vara intresserad. De är 11 veckor gamla och har stamtavla. Säg till om du vill ha bild :)

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

Blenky
0

Oj, glömde skriva att de är dvärgvädurar :P

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:

Ljusta
0

Vet inte om det är någon som avlar på beige på Dvärgvädur. Har aldrig sett någon. Annars kanske du kan avla fram en själv :)

Ljustadalens kaningård

Saeasco
0

Det är planen tror jag ^^ Behöver lite större lägenhet bara… och helst hus… och lite mer pengar… haha. Men att jag har handlag för kaniner är det ingen tvekan om, född i kaninens år är jag dessutom ;) Och så älskar jag gula pälsfärger! <3

/ N~

Blenky
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild :)

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:

Blenky
0

Sätter in en söt bild på hela kullen när de är 3 veckor gamla :P

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:

Saeasco
0

Åh vad fin… men som vi pratade om så är ju resan inte möjlig i nuläget.. men hör hemskt gärna av dig om du får en isabella- eller madagaskarhona i framtiden! :)

Finns det någon annan i sydvästra sidan av landet (själv bor jag i Göteborg) som kan tänkas ha någon isabella- eller madagaskarfröken? Det behöver som sagt inte vara nu, utan jag kan vänta på planerade kullar.

/ N~

Normans Hermeliner
0

Hej! Har svarat under Köpes. Var vänlig läs där. Vi planerar kullar med Dvärgvädurar Isabella & Madagaskar. Vår kaningård är registrerad i SKAF nummer 25. Är Klubbmästare de två senaste åren med dvärgvädur isabella. I december ska jag och ett av mina barn åka till Tyskland på kaninutställning för att köpa nytt avelsmatrial. Antagligen blir det mest Hermeliner. Färgen isabella är inte godkänd i Tyskland, däremot Beige. Vet att jag sett beige på hermelin i Tyskland. Hör av Dig om intresse finns för kaninunge från oss! Vänligen spara nummer 073-695 12 77 eller mejla norman@bredband2.com eller inorman@hotmail.com

Mvh Ingrid Norman