uppfostran-inlärning?
hur får ni era så trevliga och duktiga?
ni lyckas ta fina bilder,filmer där de äter el gör konster.
Mbuti som vi haft längst å därför håller på mest med just nu vill inte äta som belöning.
han finner sej i att bli borstad,kammad, kloklippt osv men vägrar ta emot belöning tex salladsblad. pellets funkar inte heller.
vad ger ni era?
hur fick ni dom att förstå att gör de som man vill får de belöning?
räcker det med rösten?
tänker senare börja lite lätt med hoppning, behöver de inte nån typ av belöning då?
hur klicka in en kanin om den inte tar emot belöningen?
berätta hur ni gjort
som nybörjare vill jag lära mej mkt så vi kan ha kul ihop med våra kaniner.

Tassavtryck då jag har samma problem med min ena kanin ^^

Såklart inte kaninen behöver godis hela tiden, om du bara visar att hon gjort rätt går det bra :)
Tänk vad härligt med en kanin som inte tigger godis hela tiden 
Nej men hitta något hon gillar, rönnbär kanske? litet och enkelt att ge.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

kan mn ge kaninen färska rönnbär direkt från trädet?

3# Ja det brukar jag ge =) dock kanske inte för mycket.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

På tal om bär, tål kaniner svartvinbär? har googlat men inte hittat något om det.

Putt :)

#5: Svartvinbär vet jag ingenting om. Vet endast att du kan ge svartvinbärsblad, såväl färska som torkade.
Hur får ni era så trevliga och duktiga? Jag tycker det är viktigt att man tillbringar mycket tid med sin kanin. Såväl kel som aktivitet. Efter tiden blir kaninen tamare och tamare, vilket slutar med att den är trevlig i lynnet.
Vad ger ni era? Om du menar belöning, ger jag vad naturen har att bjuda på. Allt från mumsiga örter till grenar,maskrosblad m.m.
Hur fick ni dom att förstå att gör de som man vill får de belöning? Man måste vara väldigt snabb med belöningen, gör kaninen rätt, belöna den snabbt.
Räcker det med rösten? Absolut, min ena kanin är uppfostrad vid endast röst och korrigering. Detta är dock inviduellt.
**Tänker senare börja lite lätt med hoppning, behöver de inte nån typ av belöning då?
Rösten är det viktigaste. Jag tävlar aktivt inom kaninhoppning och jag ser helst att en bra belöning är röst och kel.
**
Hur klicka in en kanin om den inte tar emot belöningen? Då prövar man med rösten.
Lycka till! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som #7 säger så är det väldigt viktigt att man ger belöningen snabbt!
Jag tränar mina utan godisbelöning, då de som utställningskaniner behöver kunna hålla en pose, inte nosa efter godis.
Belöningen när jag tränar posering är att jag tar bort handen. Jag liksom formar dom, som om jag hade att göra med en lite för lös bit lera, med mjuka snälla händer och lugna rörelser, när dom sitter rätt tar jag bort händerna, sjunker dom ihop är jag snabbt där igen och rättar till. Det brukar gå mycket fort för dom att lära sig.
Första gången på bordet för lilla For the Win, han var 7 eller 8 veckor här har jag för mig, tror att jag formade honom 3 gånger innan han fattade. Måste ta en ny bild, han börjar bli så rund och fin nu <3:
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Ger aldrig mina godis, eller visst de får av mig i bland, någon fruktbit eller så i buren men inte när jag tränar de. Och som Lina R har jag utställningskaniner ochd e tränar jag posa med redan som små, utan godis. Men med kelisarna gör det ju inte så mycket.
kan berätta att nu är Mbuti hur härlig som helst.
han var min första kanin efter att jag blivit vuxen. sisst jag hade kanin var för 40år sen så jag hade glömt hur det var.
nu är han med överallt. ute på hundpromenader. han går mkt fint i selen. med på landet, van att åka transportboxen. han är kort å gott helt underbar