Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: bur-och-skötsel
Läst 1146 ggr
[ElisabethYL]
0

Vad tror ni? (Burbygge)

Tänkte bygga en 4-fackbur där varje fack har måtten 200*75*80 cm (längd*djup*höjd) med lösa sovhus.

Men jag funderar på:

Hur fäster man nätet mellan facken på bästa sätt?

Tror ni att de kommer trivas? (Det är 1 dvv hona, 1 hermelinhona, 1 hermelin/teddylöwen kastrerad hane och 1 hane av okänd ras väger ca 2 kg idag)

[nataschaj]
0

Ja de verkar stort!.

Nu kommer jag inte på va de heter, men en sån häftpestol tror ja de heter, så häftar du på nätet.

[ElisabethYL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte eftersom jag tror Tomasz mycket väl kan sluta på 2,5-2,8 kg (vägde 793 gram när han kom till mig och sist jag var till veterinären med honom vägde han 1,9 kg) - så kommer han troligen behöva en större bur och då kan ju alla få varsin Foten i munnen

[ElisabethYL]
0

#1 Tack för tipset, ska nog köpa en sån nästa gång jag åker förbi en sån butik :)

[nataschaj]
0

2 du kasnke kan vänta med bur bygget tills han ahr vuxit klart? tänkte på efter som ni inte riktigt vet vad han slutar å väga? Eller så kan ni dra till med några cm på hans bur del om man säger så. dem andra delarna tycker ja ska vara dem måtten du satt redan nu

[ElisabethYL]
0

Grejen är det att han kom till mig pga vanvård, så att jag inte vet vad han kommer väga är att han inte rundat till sig klart än, men jag vet hur stor han är i övrigt - så att säga.. Han var minst 6 mån när han kom till mig i september 2010.

Men burbygget blir inte förrän tidigast till våren..

[nataschaj]
0

5 ja men dåså! till våren vet du ju vad han väger och kan gå efter det!. Men annars tycker jag att dina mått låter helt ok!.

[ElisabethYL]
0

Glad ska få tag på en lägenhet med större balkong först.. (det är lätt att få tag i bostäder häromkring om man inte "måste" bo mitt i centrum..) Räknar med att flytta under våren, men vore snopet om buren blir nån cm för lång för att få plats..

[nataschaj]
0

7 haha jo de kan jag förstå! bäst å vänta å se vad för mått och de du kan gå efter. Mina skulle fått bo ute med, om jag inte bodde på bottenvåningen… tyvärr blev min hona utsläppt och folk hängde över balkongen/gick in för å klappa/pilla på henne.

(hänglåset gjorde dem sönder hela tiden)

[ElisabethYL]
0

fy för sånna..

Kan folk aldrig låta andras djur vara?

[nataschaj]
0

#9 Nej tydligen inte, och det är synd, för skulle gärna haft mina ute!. Men sen tror ja inte att ja skulle fått plats häller hehe så ha en bra 3 fackare.