(S) Dvärgvädurbebis, hane
Hejsan!
Har en helt underbar dvärgvädurskille som är kvar till salu. Han föddes den 6/4-11 och kan hämtas nu runt den 6 juni. Men om det finns transport klar tills lite senare kan han stanna här så länge.
Han heter Vässarns Every Day men kallas för Jumper och han är vit rödögd. Jumper är rexbärare då hans pappa är rexad och han ser mycket lovande ut! Skulle verkligen vara kul om han kom till någon som föder upp (gärna som satsar på rexpälsade dvärgvädurar…), det är dock inget tvång!
Jumper har väldigt runt och fint huvud och stora tunga öron med snygg form. Kroppen är helt okej och jag tror att den kommer bli rund och fin när han växer på sig, jag tycker hans kropp är bra och han är inte kantig vad jag tycker. Pälsen är sådär men mammans päls tog lång tid på sig för att bli fin så kanske är lika med Jumper?. (Han är endå en av de i kullen som har finast päls.) Han presenterar sig enormt bra! :)
Jumper är en helt otroligt kelgubbe som är lugn som en filbunke och super social! Han älskar att sitta och bli ompysslad och ibland kan man få en liten puss.
Många tycker de vit rödögda är läskiga/fula, speciellt på bild har jag märkt för när folk får träffa mina kaniner blir de alltid helt till sig när de träffar de vit rödögda… T.ex kan det låta så här: "Åh! Den ser ut som ett litet lamm, gud vad söt! Kan jag få hålla!" Slälv älskar jag vit rödögt!
Jumper kan säljas med stamtavla eller härstamingsbevis (köparen väljer), skötselråd, bilder samt övergångsfoder.
Pris med stamtavla: 450 kr eller med härstamningsbevis 350 kr.
Han finns ca tre mil utanför Uppsala.
Min hemsida: http://vassarnskaniner.weebly.com/ (Gå in på till salu för mer info om honom samt bilder.)
Kontakta mig: Telefon: 0174-132 48 och fråga efter Olivia.
Mail: trotternumber1@hotmail.se eller PM:a här.
Hör av er!
//Olivia
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com