Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: om-lejonhuvad-kanin
Läst 14605 ggr
imsuchadiva
0

Varför just en lejonhuvad kanin?

Skriv gärna och berätta varför du valde en lejonhuvad kanin.
Lägg gärna upp bilder på din kanin/dina kanin, eller länk till din hemsida.

imsuchadiva
0

Anledningen till att jag började med lejonhuvad kaniner var att när min kanin dog så ville syster ha en ny. Vi började leta uppfödare och åkte hem till PippiAdolfs och kikade på kaniner.
Systern hittade en lugn och snäll lejontös som hon ville ha. Mamma hittade dock en korsning lejon/bh som både hon, jag och pojkvännen blev förtjusta i. Vi försökte övertala min syster att vi skulle ta honom ist. Slutade med att vi åkte hem med båda kaninerna.

Sommaren 09 fick Sture & Doris en kull. Ungarna blev jätte mysiga och snälla. Under tiden som ungarna växte så letade jag allt med information om lejonhuvad kanin.
Så blev helt enklet att jag köpte två lejonhuvade kaniner till i år för att de är en sån underbar ras.

min hemsida: www.nogg.se/tartanskaningard

MajaL
0

Först så var det för att de var så söta och annorlunda. Men om jag ska vara helt ärlig nu så har jag faktiskt tröttnat på den rasen nu. Skäms

Givetvis har jag mina hopp-lejon kvar, men jag har sluat födaupp de.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

imsuchadiva
0

#2 varför har du tröttnat på rasen? :P

MajaL
0

#3 Vet inte riktigt, känns uttjatat på något vis. Man hittar så otroligt många korsningar med rasen, och de mixas hej-vilt med andra raser av amatörer i bland.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Emiizan
0

Jag har egentligen ingen anledning till varför jag köpte just lejonhuvade, det råkade bara bli så. Visserligen är jag jätteglad över de kaninerna jag köpte, men från början hade det kvittat vilken ras det var. Nu när jag lärt känna dom och vet hur gosiga och tillgivna lejonhuvade är, så bara älskar jag dom! Jag är absolut inte missnöjd på något sätt, och lejonhuvad kommer alltid att vara min favoritras ;D

pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag upptäkte rasen för första gången när jag fick mitt första lejon av några vi känner, dom hade en kull med jätte söta ungar och jag ville ju så gärna ha en, me  jag hade ju en hermelintös på 4 år hemma så jag fick ingen till kanin, men min kanin dog på sommaren så vi ringde från ungern(där vi bor på sommrarna vartanat år) och sa att vi ville ha en av doms ungar som vi kännde, jag var förstås jätte ledsen för att min Gråis inte levde längre men jag längtade hem så att jag fick min nya lilla kanin unge:*
Hon var la inte värdens finnaste lejonkanin(enkelmanad och fällde av nästan all man sen) men hon fick en kull med ungar(har en unge från den kullen kvar: Pigelin heter hon)

Men när vi var och åkte skidor v. 3 iår så blev tyvärr Ruggy(mitt första lejon) dödad av ett rovdjur, jag var jätte ledsen men glad att min Pigelin fortfarande levde och kunde trösta mej när jag kom hem<3

Sen ville jag ha nytt sälskap till Pigge och köpte Tequila, men det blev aldrig att vi provade sätta ihop dom;) ist köpte jag 3 kaniner till och kommer ta mina första kullar med stamtavla nu ivår:)

Men skulle tappat intresset för kaniner helt om jag inte upptäkt hur kul det är med avel och genetik, och utställningar! Hopptävlar mycket med mina lejon oxå, det går helt ok;)

Lejonhuvad kanin kommer föraltid vara min favvoras och har lovat mej själv när jag flyttar till LA för att gå på high school om 3 år så ska jag ha med mej mina lejon dit:*<3
Lejonhuvade har perfekt temperament för att passa mej:D<3

hahahahha

Min hemsida: www.pigelina.webs.com

Bilder på alla lejon jag haft:) (inte kaninungar)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ulanea
0

Jag har alltid viljat ha en lurvig kanin:).. Så när jag och min kompis letade efter kanin blev jag kär i den Lejonhuvade kaninen:).. Så började det:).. Efter det blev det bara fler och fler lejon:D!

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Emiizan
0

#6 Vad sorgligt, det som hände med Ruggy! :'(

Men var Ruggy verkligen lejonhuvad? Han ser ju så korthårig ut på bilden.. :o

pigelina
0

#8 ja:P men hon hade bara man under vinterperioden, hon har små fjun lite här och där där manen ska sitta men det snyns inte på bilden:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MaaariaS
0

Jag tycker om deras utseende och temprament.Den första lejonkaninen vi hade var en hona, denna gången valde vi en hane.

Båda två lika underbara.Skickar med ett kort på Harry.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
1

För att dem är så himla söta, och goa kaniner! I alla fall dem jag har mött. Och jag blev förtjust i rasen när jag skaffade min första lejonhuvade ddv och skaffade fler lejonvhuvade/manade kaniner sen :) Mysiga helt enkelt! :D

Har just nu en lejonhuvad ddv & en lejonhuvad ddv/lejonhuvad :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jozefinz]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag såg en vit lejonhuvad kanin hos min kusin. Jag visste inte vad det var förnått, men det såg ut som en riktig lyx-kanin.

Den var vit med blå ögon, hade små rena vita tassar, satt lugnt och prydligt i buren och tittade på allt som hände i köket där buren stod. Jag hade alldrig sett en lejonhuvad förut 

men.. vid detta ögonblicket tänkte jag att nu har jag hittat min dröm-kanin! :)

[Jozefinz]
0

driver en mini-hobby-uppfödning!

[Jozefinz]
0

:)

[Sara-]
0

Anledningen till att jag valde Lejonkanin, var nog för att när jag var mindre såg jag en lejonunge på blocket blev kär i lurven, köpte en osv. Gillar kaniner med mer energi som man måste jobba lite med :) Dock har jag inga lejon kvar nu då jag haft otur med mina.

[Jozefinz]
0

Jag gillar också dem med mycket energi, en tam lejonhuvad kommer fram frivilligt och hälsar. Och när man tar upp den hoppar den inte iväg. Den är ändå pigg och busig. Det är roligt med busiga lejon!

Jag har skaffat två nya havanna manteltecknade honor. Dem två brukar vilja gömma sig ibland. Men dem är snälla, jag gillar deras temprament och dem är så söta. 

Lejonhuvade kaniner kan bli jättesnälla och när dem under en längre tid har förknippat människor med godis, lek, mys mm, och allt dem tycker om så kommer dem att minnas det i hela sitt liv.

Michiis
0

Anledningen till att jag köpte en lejonhuvad va för att jag skulle köpa en till kanin och min kompis hade en kaninunge som hon fött upp som hon skulle sälja. Och jag hade ju följt den enda sen födslen (bilder osv.) och blev mer fäst i den och visste bara , att han vill ja ha! 
och han va en lejonhuvad, och då blidde de en lejonhuvad.
^^ 
Min lilla Dudley

// Michis

[Jozefinz]
0

åå va söt