Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 1466 ggr
[h-malm]
0

Hjälp med gårdsnamn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan! Jag vill ha hjälp med ett gårdsnamn. Anledningen är att det känns väldigt praktistkt att ha en hemsida där jag kan skriva, det ska alltså inte vara något som ska reggas.

Det namn jag har funderat på är Sörlidens kaniner (bor på Sörlidsvägen) vet ni om det finns någon annan som har det namnet?

Braking Dawn´s kaniner är coolt också ^^ Men vill gärna ha mer förslag på namn. :)

Emmsann
0

Jag har ju ett "gårdsnamn" som är efter den gata jag bor på vilket är supersmidigt men kanske inte så smidigt om man vill vara lite privat så. Kolla låttitlar! Alltid grym insperation till namn på både djur så det måste funka på gårdsnamn också om du inte vill ha något personligt :-)

//Emma

[h-malm]
0

Tror det blir Sörlidens om ingen annan nu har det ;) Vet ni om det är någon som heter Sörlidens?

ppyysseenn
0

#2 Det känns inte som ett så vanligt namn, (När man söker på google på ''sörlidens kaniner'' är detta inlägg på kif högst upp!) :)

Så jag tror inte det, men som sagt dom kanske inte har en hemsida! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

[Fruktiz]
0

Sörlidens låter häftigt! Skrattande
Jag tycker du ska ta det.

[h-malm]
0

Har börjat på hemsidan : http://sorlidenskaniner.weebly.com/index.html  :)
Skulle det vara någon som heter Sörlidens får jag väl ta bort den ;)

LitenPyssling
0

Jag hade bynamnet tidigare, Rörösjön´s Kaniner.
Nu bytte jag (pga. att pappa fick för sig att flytta för 2år sedan, en flytt som inte blivit av än) så jag bytte till ett av mina smeknamn, vilket är: Liten Pyssling. Så mitt nuvarande namn är Liten Pyssling´s Kaningård

Så ett tips är att ta antingen låttitlat, det kan ge inspiration som sagt. Eller kanske ett ord som betyder mycket och kolla hur det både låter och ser ut på andra språk (google översätt fungerar fint till det).
Eller så tar du ett smeknamn som används för dig, om du har ett som är lite ovanligt eller så, så att det blir mer personligt =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

nellachilli
0

Kolla om gårdsnamnet är registrerat inom kaf eller skhrf, annars kan du ju ta det :)

[h-malm]
0

Har kollat lite men har inte sett att det är någon som heter det. :)