Favoritgodis
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Minns inte om det finns någon sån här tråd så jag gör en. Har din dvärgkanin något speciellt favoritgodis? Eller kanske någon frukt eller grönsak den gillar extra mycket?
♥
varje gång jag åt kexchoklad i soffan så bokstavligt talat blev min kanin Venice galen och var där på nolltid och skulle slicka i sig smulorna. hon fick en helt besatt blick! väldigt charmig tjej :)
Min lilla Nilla är helt tokig i morötter…;D så fort man tar fram en morot kommer hon och ska ha :D
Och min Betty hon gillar morotsskal och sallad väldigt mycke :)
Brukar aldrig ha godis som jag köper eller så till mina kaniner, men nu var det så att jag hade en tia när jag var på ICA så då köpte jag en förpackning med mjölkdroppar för kaniner. Det älskar dom!
#3 min förra kanin Pepsi älskade också dem där mjölk dropparna :p viisste inte att dem hade dem fortfarande i butik. lite konstigt kanske men jag tyckte dom var rätt goda själv när jag var liten
#3 Mina kaniner älskar också mjölkdroppar, köpte sånna en gång och måste köpa det igen! :)
#4 Dom är faktist lite goda, har smakat själv :P
#5 Kul att dina också gillar det :)
Min älskar teddy och mjölkdroppar
What doesn't kill you makes you stronger.
Maja älskar maskrosblad, bladpersilja och krossad havre. (:
/ Tilda
Mina avgudar äpplen!
♥
Mina kaniner älskar banan och gurka!
Glömde skriva tidigare att Betty även gillar maskrosblad väldigt mycket!
Mina kaniner springer runt av lycka varje gång jag kommer ut med äpple, banan eller blåbär.
Dock får dem inte blåbär så ofta, speciellt när man tänker på hur dem ser ut efteråt :)
Till alla er som ger dessa "mjölkdroppar" eller vad ni kallar dem. (Skulle hellre kalla dem sockerbomber eller något annat onyttigt)
Har ni någon speciell andledning varför ni ger det framför sådant som kaniners magar är till för att äta?
Bara en fundering.
#12 Gav min ena hane (hade bara en kanin då) det för 2 år sedan, då visste jag inte vad som var nyttigt och vad som inte vad nyttigt.
#12Men man kanske inte ge mjölkdroppar så ofta.Har du tänkt på det?
#14 Det spelar inte så stor roll om du ger dag varje dag eller en gång i månaden. Det är fortfarande lika onyttigt och onaturligt för kaninen ändå. Vet du ens vad det innehåller? :)
En gång i månaden tycker jag absolut att det är okej att ge kaninen en mjölkdroppe. Fast inte mer än så. Men finns det annat är det bättre att ta det.
♥
#15 Ja jag vet vad mjölkdroppar innehåller det är inte det nytigaste men som malin--a säger så en gång i månan är ok
Aja, i längden så blir det mycket. Men, men alla prioriterar olika :)
För ungefär 1 år sedan kändes det som jag inte kunde något om kaniner, därför jag gav min kanin onyttiga saker ;) Det såg väl gott ut, antar jag. Nu älskar mina kaniner bananer och pellets! Pelletsen är typ det bästa dom vet, dom tröttnar aldrig på den :)
Mina kaniner har alla sina personliga favoriter, så man får vara noga med att inte ge fel, då blir de inte så glada, haha!
Coccos (dvärgvädur) ÄLSKAR äppelträdsgrenar, äter hela grenar på nolltid, lille tossing. Även banan är en stor favorit!
**
Xena** (miniatyrlejon) - Föredrar wasa frukostknäcke, varför just den vet jag inte, men det är iallafall det enda som duger, haha.
**
Timjan** (pekingteddy) - Håller sig till äppelbitar och yougurt.
Jinx (dvärgvädur/hermelin/gotlandskanin) - ÄLSKAR torkade morotsflingor och majs. Tror att han skulle göra vad som helst för det, haha!
**
Aragorn** - (hermelin/dvärgvädur/lejon) Här är det ärtor och jordgubbar som gäller!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Knäckebröd och äpplen är mina två fluffbollar helt galna i 
/ Emma
#20 Yoghurt?
Vad ger folk sina kaniner nu för tiden egentligen..
smultron och mjölklinser (finns att köpa på tex. djur magazinet)
Goodbye Kitty <3
Verkar som att många kaniner har mjölklinser som favorit!
# 22
Tappade yougurt på golvet en dag och han var lös, skuttade fram och slikade i sig det, tittade sedan på mig som om han ville ha mera :P
Våra råttor är också helt galna i det :)
#25 Och du fortsätter att ge det? 
Min kanin gillar nog mest banan. :) Jag brukar dela bananer med han!
Men han gillar också äpple och morötter väldigt mycket. :)
Allt som moder jord har att erbjuda åt mina kaniner älskar dem. Men dem största favoritgodisarna är nog ändå gojibär, torkade nässlor, jordgubbar och äpplena från våra träd, på sommrana.. Men även banan, melon och sånt som dem får mer sällan ligger dem varmt om deras kaninmagar.
# 26 Han får det ibland mer sällan än ibland iof, dock bara lite från mitt finger som jag doppat i min skål, han mår ju inte dåligt av det, hjälpte dessutom mot hans lösa mage som han hade ett tag. (ätit för mycket färskt gräs)
torkade morotsbitar, maskrosor och persilja ^^
Mjölkdroppar älskar min kaniner dom får ungefär en liten per dag var :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#31 Varför godis varje dag? 
Jag tränar trix med dom varje dag lite smått och dropsen är jätte små bara en halv cm i diameter
#33 Varför inte ta något nyttigare alternativ när dem ändå äter det varje dag? Som morot, äpple, banan eller persilja t.ex. 
för att han lyssnar nästan inte då han ÄLSKAR sina mjölkdroppar :)
#35 Problemet är ju att det inte är så nyttigt för varken kaninen eller kaninens mage. Deras små kroppar är ju inte gjorda för massa kemiskt godis så att säga. Han får skylla sig själv om han inte äter något annat helt enkelt ;-)
//Emma
#35 Rekommenderar dig att inte ge det även om han inte äter något annat. Det är du som har ansvar för vad han får i sig, och en kanin kan inte avgöra om det den äter är farligt eller inte.
Spelar ingen roll om han älskar sina mjölkdroppar, vad prioriterar du? Ett långt friskt liv utan magproblem, eller att han får äta precis vad som hellst och sedan ta konsekvenserna för det? 
på förpakningen står det "högst 5 mjölkdroppar per dag"
Vad vet de som har gjort mjölkdropparna de har ju knappst haft en kanin skulle jag tro. Jag brukar inte ge mjölkdroppar mer en 1 gång imånan om inte så,Jag brukar ge rings 1 gång i vecken det är hö med gräs i en ring
#38 Det är lite mycket med 5 st per dag, eller huvudtaget varje dag :/ Det är typ som om det skulle stå på godispaketen till människor, max 1 kg per dag. Om du förstår gämförelsen 
♥
ja jag vet det är det som är skumt och det gäller även till små hamstrar men jag ger bara en per dag unge fär :)
#41 spelar ingen roll fortfarande lika onyttigt, i längden blir det mycket och det kommer heller inte hålla i längden att ge dem så mycket! Gå istället ut i skogen, plocka blåbärsris, blad grenar, sen kan du skära upp frukt grönsaker - uppskattat av kanin samt kaninmage!
#41 Vad är andledningen till att du ger dem det varje dag? Vill du skada kaninerna på något sätt? Skulle inte tro det va..
(Ursäkta tonen, men jag blir faktiskt rasande arg på människor som ger sådant till sina kainner, och inte fattar vilka konsekvenser det får).
Förut jäde jag Mjölk sakerna en gång om dagen men sen såg jag att han blev tjock så förre nu och föralltid blir det nyttigt, Grenar,gräs, hö Och någon liten bit frukt ibland Kör på nyttigt det finns säker saker där de inte har satt upp på ingredienser som finns där. Fast du får ju göra vad du vill men vi varnar bara dig
Gav också min kanin mjölkdropparna innan, men nu tänker jag aldrig mer ge det, nu vet jag vad det innehåller!
jag gav dom oxå det när jag var liten, men jag åt typ halva paketet själv :P
Att sitta o klanka ner på folk som ger sina kaniner mjölklinser är helt j*vla onödigt! Tror inte en kanin mår dåligt utav att få en mjölklins i månaden eller i veckan. Kaninen blir väll tjock men håller man igång kaninen, bra motion osv så dör den inte utav en liten lins nån gång.
Jag har gett min ena kanin som är helt galen i mjölklinser, men tänkte "det är nog inte så nyttigt i längden" så jag sluta med det o gav henne morot som är hennes favorit o äppelgrenar. Innan åt hon inget utav det men nu äter hon nästan allt ja ger henne :)
Blir så sjukt irriterad när alla sitter o klankar ner på personer som ger sina kaniner m-linser, ta det via pm! Här ska vi skriva vad våra kaniner's favorit godis är :) Så förstör inte tråden genom att skriva en massa onödiga saker =)
Pepsi- älskar morötter, äppelgrenar och äpplen
Elvis- banan är hans favorit! Även morötter, är han med i köket o man ska öppna kylskåpet så är han på plats direkt!
Kenja- Inget typ.. Förutom maskrosblad .Kräsen liten tjej helt enkelt =)
#47 Det här är ett diskusionsforum och vi försöker bara få dem som ger produkter som inte är gjorda för ens kanins känsliga magsystem. Ser inte anledningen till att ge det - en kanin kan inte avgöra själv vad som är bra för den, det är ägarens jobb. Vad gör mjölkdropparna som är anledningen till att vissa ger dem? Dessutom är en per dag på tok för mycket!
#48 Jo jag vet. Men tråden handlar inte om vad som är bra o dåligt..
Det kan man ju skriva genom pm till den personen som anser att mjölklinser är "bra" för kaniner. Men ska sluta vara OT nu.
#47 Det är inte över huvudtaget bra att ge . Och det är ju du nu som förstör tråden lite mer att alla måste förklara varför man inte ska ge det. Och vi sitter inte och klankar ner folk vi varnar. Sen behöver du tona ner lite
#49 tycker den här tråden håller sig rätt bra till ämnet, mot vad det finns disskusioner som börjar med en fråga om fällning av kaniner och slutar i en hetsig disskusion om hund raser;)