Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 2089 ggr
[MinRonja]
0

Jag förstår henne inte

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan! Jag har haft problem med min kanin ett bra tag nu. Hon låter mig inte sova.

Jag låter henne vara ute hela dagen och släpper in henne precis när jag ska lägga mig, jag ger henne nytt hö och färskt vatten och lite toarullar med olika godis i. Hon har även bollar i buren lite överallt men ÄNDÅ biter hon i gallret! Vad gör jag för fel?! Obestämd (hon springer även efter mig såfort jag visar mig i rummet)

Inatt testade jag att låta henne vara lös på natten med men såklart så låter hon mig inte vara en enda sekund. Hon är på mig helatiden och pussas, tvättas lägger huvudet under mitt huvud (?) och när jag slutar klappa så går hon iväg och gör något konstigt ljud? Typ som om hon vore skit sur över att jag slutat klappa henne. Alltså något slags morr ljud, när hon gör ljudet så springer hon varv (!) runt mig och hoppar över mig.

Jag verkligen ÄLSKAR min kanin men hennes betéende får mig att tro att jag inte gör vad hon vill, om ni förstår vad jag menar. Jag tänkte på att hon kanske gillar mig eftersom hon pussar mig och så men när hon "morrar" så blir jag osäker på om hon verkligen tycker om mig.

[MinRonja]
0

Måste även berätta att hon har börjat "nafsa"/bita mig lite här & där. Det här är veerkligen inte vad hon brukar göra :o :(

[h-malm]
0

Det låter som att hon gillar dig och vill ha dig som sitt revir :) vet dock inte varför hon morrar.

[MinRonja]
0

Jaha okej, nej det verkar jätte konstigt, som om hon hade något andningsproblem :s

[_annaH]
0

Hon vill väll bara vara med dig hela tiden =), söker din uppmärksamhet :P Väldigt sällskapssjuk verkar hon vara =) kan det inte va en "knorrljud"? Min hane brukar låta så när han är glad när han får springa runt lös :P

[MinRonja]
0

Hehe okej vad gulligt :D

jo! Det  är ett knorrljud! Hehe okej men då var det ju inte alls som jag trodde, så bitandet kan också vara för uppmärksamhetens skull? Hon har aldrig hållt på så förut men när man inte klappar henne eller så, så kan man få sig ett naffs.

Jo hon är väldigt kelig, hon hackar alltid tänderna när man klappar henne också.

[_annaH]
0

#5 Min hane bitts oxå om jag slutar klappa han eller inte "bryr" mig om honom :P så det kan nog vara så :)

Man hör allt på kaninen om den morroar, oftast gör dom så när dom attackerar en eller när dom bara vill va ifred, gör min hona när man grejjar i buren:P

gaabriellaaa
0

Ett tips kan vara att fråga inne på kanin.ifokus.se också :) Men antagligen gillar hon dig bara ;)

[MinRonja]
0

#6 ja jag tror att det är så att de vill ha uppmärksamhet och därför bits ^^ Ont gör det ;)

#7 Ja, jag kanske ska göra det!:)

Ljusta
0

Är du helt säker på att det är en hona? Tycker det där låter lite som hanljud, när de uppvaktar en. Då kan de även smånypas lite.

Ljustadalens kaningård

gaabriellaaa
0

#9 det var min tanke också.

[MinRonja]
0

Japp jag är helt säker på det, hon blir ett år om en månad och har inga kulor ;) Plus att uppfödaren visade att det var en hona och allt detdär när jag köpte henne…

Fridaaaa
0

#11 Bara för att den är köpt av uppfödare garanterar inte det att det är en hona, men eftersom den är 1 år snart och inte har kulor så är det ju en hona :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MinRonja]
0

#12 hehe ne alltså menade inte så xD Menade mer att hon som födde upp min kanin visade att det var en hona ^^

Fridaaaa
0

#13 Aha okj ;) hehe ^^,

[_annaH]
0

man ser ju om de e en hona eller inte :p iaf oftast :o min hanes kulor syns ju hur mycket som helst! Trodde inte kaniner hade så stora så ja börja ju undra om de verkligen va hans kulor :P

[MinRonja]
0

# 15 haha xD

Fridaaaa
0

#15 Då ska du sett dem min förra lejonhuvade dvärgvädurshane hade haha :) Eller kulorna på en Belgisk jättekanin!:P