Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: bur-och-skötsel
Läst 1281 ggr
Bamse 08
0

vad jag ska ha för toa

Hej!

Nu  har jag en hörntoalet men min kanin vill inte bli rumsren på den så jag undrade vilken toa är bäst.

Jag funderar på att ha kattlåda.

Eller finns det något ni rekommendera som är ännu bättre?

Sen har jag en fråga till: vad är bäst att ha i toan? Så att det blir lätt att rengöra

Tråden låst på TS begäran /Moderator

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

Sett en kanintoalätt i den hörnan som kaninen bajsar i :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zatanica
0

Jag har en liten kattlåda med ganska så låga kanter, tror de kallas för utställnings kattlåda. I den har jag toalätt. Billigt och lätt att städa ur och kaninerna acepterar det.

Det gäller även att hitta rätta stället att ha lådan på.

prova olika ställen och lägg gärna några bajskluttar i lådan.

Men det viste du säkert redan :) Lycka till

Bamse 08
0

#2 Har du någon bild eller webbsida på den ska nog åka imorgon och kolla.

zatanica
0

http://foderbilen.se/toalada-utstallning-farg-35x26x5.html

Här är en länk til där jag köpte min toalåda till ninerna.

Bamse 08
0

Kan man köpa det eller måste man beställa?

zatanica
0

Har sett dem på både arken zoo oc djurmagazinet. Men jag beställde då jag ändå köper kattmat från foderbilen, de kostar ungefär lika på djurbutikerna

Bamse 08
0

ok tack. får se om det finns några anndra också men det finns goda hopp om att det blir en sån

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Aldrig haft en kanin som vill göra sina behov i en hörntoa p.g.a att de är så fruktansvärt små!

Större kattlåda/kaninlåda passar bättre, finns på Ö&B m.m
Jag kör med spån.

Bamse 08
0

min kanin andvänder hörntoan nuvarande som fotölj när han var liten så sov han därGlad

Ska köra nog köra med kattlåda.

Nu har jag en fråga: Min kanin är 3 år tror ni att det är för sent att träna honom nu?

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Det inte nog är för sent :)

Bamse 08
0

Jag tolkar det som att det inte är för sent det som du skrev #10 nu blir jag glad om det är fallet för det är jätte jobbigt att behöva städa buren varannan dag man slösar så mycket spån annars

zatanica
0

nä, jag är av den åsikten att det beror helt på djuret och hur man gör om det går att lära dem, har ingeet med ålder att göra. Möjligen att man blir bekvämare med åren :) . Precis som med oss människor. Beror på individ och vad man känner för, så är inte helt omöjligt :)

Bamse 08
0

Han har ju en sida han gör sina behov så där skulle nog den funka men blir det för mycket om man ställer mat skålen och höet men då när han äter kan han ju göra sina behov samtidgt. Eller vad tycker ni?

Man kan ju säkert lära honom (Jag har precis vattenflaskt tränat mycket bättre nu)

zatanica
0

Mina kaniner valde att ha bajshörnan i närheten av höhäcken, kanske för att de vill kunna ta ett strå och mumsa medans de bajsar :) istället för att läsa tidningen lixom :)

Bamse 08
0

Jag har köppt en uttställnings låda nu han accepterar den nu faktiskt.

Så nu kan någon låsa tråden

Inlägget är låst för nya kommentarer