Burbotten, utebur.
När man bygger en utebur vad är bäst att använda på golvet? Jag har hört att asfaltsfärg går. Funderar om jag kan klippa sönder en blank vaxduk och klistra fast på golv o en bit upp på väggen. Silikonfog och lackfärg kanske skulle gå. Vad har ni använt? Har det funkat bra?(inte giftigt/trasigt/söndergnagt/otätt, efter en tid)
ph77
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag använde kallasfallt, är sådär nöjd! Nästa gång kommer jag testa ladugårdslack istället :)
♥
Kan tillägga att andledningen till att jag inte är så nöjd är att det tog evigheter att torka! Och så var det klibbigt i flera veckor efteråt.
♥
Ok då kommer jag skippa kallasfalten :-) Är ladugårdslack samma som linoljefärg ?
ph77
På senaste buren använde jag sån där svart ladugårdsfärg på botten och ca 5 cm upp på väggen. Jättenöjd! Tål kiss jättebra. Tog några dagar att torka men annars jättebra :)
När jag målat har jag använt linoljefärg och det har funkat utmärkt.
Jag har täckt hela botten + lite upp på väggen med en tunn plastmatta. Superenkelt att städa, och torka av med en blöt trasa när det har hänt en olycka.
Dessutom är det smart på vintern när spånet fryser, då kan man bara hälla varmvatten över, hacka bort och torka upp resterande vatten.
Ok, tack för alla råd!!! :-)
ph77
Jag kör med kallasfalt :)