Mellanvägg i bur
Jag ska bygga en betesbur (rasthage?) med två "avdelningar" till mina kaniner i sommar, men jag har inte kommit på vad som är bäst att ha som mellanvägg.
Det jag funderar på är OSB-skivor eller dubbelt lager med nät.
Vad tycker ni är bäst att ha som mellanvägg? 
*Puttar upp..*
Puttar upp ännu en gång..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Säkrast är väl med OSB-skivor, särskilt om det är kaniner som bråkar med varandra eller hane och hona så att de inte lyckas para sig ;)
Tack, äntligen någon som ville svara tråden!
Jo OSB-skivor är nog bäst och säkrast.
För jag har två hanar som är väldigt intresserade av varandra och så vill jag kunna lämna dem utan uppsikt ett tag utan att det kan hända dem någonting..
Okej, jo då är det nog bäst med OSB :)
Andvänd inte kompostgaller! min kanin blev biten av en hund i en kompostgallerbur. Men lycka till med buren! :)
annars kan jag rekommenadera .. vad heter det, plexiglas? min kompis har det mellan sina kaniner och dem tycker det är jättekul! (det blir stor text av sig själv)
#7 Det låter väldigt roligt och mina kaniner skulle säkert gilla det! Ska prata med mina föräldrar om det. 
Skulle nog kunna tänka mig att plexiglas är bra! Jag har självbara ett lager nät mellan och kaninerna älskar att kunna se och lukta på atrfränder. Har dock osb skiva på ungefär en tredjedel av väggen. Har två honor som är burgrannar som fick ungar nästan samtidigt. Dom skippade båda bolådan och gjorde bo i hörnet närmast grannen :) Tror att de gillar att ha sällskap men ändå ha ett eget revir.
Ljustadalens kaningård
Hihihi, tänk om kaninerna inte märker plexiglaset och rusar rakt in i det ? x)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#10 hände min kompis kaniner när dem precis fick flytta in i buren, men sen dess har dem ju vetat att det är glas där :P
#10 Ja, precis vad jag tänkte fråga. 
Men de märker väl sen att det inte går att springa igenom plexiglaset…
Jag ska nog ha plexiglas, men det beror på hur mycket det kostar, för det är ju en bra idé.. 
Plexiglas är nog ganska billigt men de kan ju se varan
What doesn't kill you makes you stronger.
Var kan man köpa plexiglas eller bra nät/galler? Tips på butik!!!
ph77
#14 Min pappa köpte minknät (svetsat nät) på något varuhus i Bollebygd. Och vi köpte det just i Bollebygd för att vi var och hälsade på några släktingar då, det finns säkert på andra ställen med. 
#14 Plexiglas finns på glasaffärer där man kan köpa fönster osv.
Nät köper jag hos plåtslagaren :)
Hittade svetsat nät idag så det köpte jag direkt. Fyrkantsnät. När man bygger en utebur vad är bäst att använda på golvet? Jag har hört att asfaltsfärg går, funderar om jag kan klippa sönder en blank vaxduk och klistra fast på golv o en bit upp på väggen. Vad har ni använt? Har det funkat bra?(inte giftigt/trasigt/söndergnagt/otätt, efter en tid)
ph77
Nu har tråden visst blivit lite OT.. 
håller med
What doesn't kill you makes you stronger.
#17 Jag har haft vaxduk och det blev uppätet så skulle inte rekommendera det.
Tillbaks till ämnet nu!
20# Vi hade spänt upp en vaxduk en bit över kaninens rastbur då den stod lite i solen så att han skulle få lite skugga.. (förra sommaren)
men då hoppade han upp på den, gick en bit och hoppade ner på marken (rymde..) när jag och min lillasyster hade fångat honom och satt ner honom igen så gjorde han det en gång till (vi hade inte sett hur han gjorde första gången..)
Goodbye Kitty <3