Vad bör man veta innan parning?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, vad bör man veta?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
- Att honan och hanen är friska
- Att det inte finns några dolda fel, t.ex bettfel
- Honan ska vara i bra kondition, max 1 år , minst 6 månade gammal vid första parning (Första kull)helst minst 7 månader.
- Att man är säker på att bli av med alla kaninungarna
- Att man helst ska ha ett mål med varför man tar ungar (alltså inte enbart för att det är sött och gulligt med kaninungar)
- Att man har har burar över ifall man inte får ungarna sålda
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alltså fattar inte varför det blir dubbelt när jag bara klickar EN gång :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, det är mycket man behöver veta. Man behöver veta en hel del om kaniner och man ska vara kaninvan och kunna deras betende osv. Man ska helst ha ett mål med kullen, inte ta bara för "att" man vill ha kaninungar. Man ska vara beredd på att man kanske inte alltid får sålt alla kaninungarna, och då ska man ha plats och tid för att ta hand om dom som inte blir såld. Man ska också veta hur mycket jobb det kan vara med kaninungar! Man ska också se till så att inte föräldrarna bär på bettfel. Detta tycker jag i alla fall är det allra viktigaste innan man parar!
Just nu har jag en bur och en hane, om jag skulle skulle skaffa en hona (och eventeuellt en annan hane till) ska jag bygga en/två 2-fackare eller en 4-fackare, om nu det blir ungar kvar efter eventeuell kull, och sen om det blir kvar en hane och en hona kan man ju inte ha dom i samma bur när dom blir könsmogna osv :P Min nuvarande hane har inga fel, inget bettfel (har kollat och jag tror inte han har det enligt beskrivning) Men det kommer nog bli en oändlig planering innan detta sker om jag nu får för mina föräldrar ;)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_