Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: allmänt
Läst 8057 ggr
Valkyrie
0

Flyga med kanin, stressigt?

Ska till kiruna i sommar och tänkte höra med er om ni har flygit med eran kanin och om de var stressigt för kaninen eller om ni tror att det är stressigt?

Tänkte att om kaninen tycker det är stressigt med landningen och i början, vad kan hända? Kan den dö av stress?

Eller vet du kanske någon som rest med kanin på flyg? Vet iaf att det är tillåtet med sas iaf , resan tar 1,5 timme :)

tacksam för svar =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

alwiz
0

Ja, det kommer nog vara rätt så stressigt för kaninen.
Vet inte om den kan dö eller så, någon annan kan kanske svara bättre ;)

Valkyrie
0

skulle man kanske kunna stoppa bomull i öronen på den för att minska ljudet lite?

skulle verkligen vilja ta med henne…

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

Man kan inte flyga med kanin, för starkt tryck (lufttryck), och kaninen överlever inte.

Enligt flygbolag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

okej , är du säker?

Många har trott det skulle gå bra + att en tjej har gjort det och det funkade bra ;)

Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

En kanin som jag ska köpa flög över till Sverige nyss och hon lever, hon var väl lite "omsakakad" efter flygturen. Har dock inte träffat henne än.

Kastanjegårdens Kaniner

Valkyrie
0

okej, verkar ändå kanske inte vara så farligt. Kanske värre för de mindre djuren.

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

vet iallafall hamstrar som flugit till usa, jag ska flyga med mina kaniner om några år.

Men hur kommer tex kaniner till dom olika länderna om dom inte flygs? Om någon i tex usa vill ha en kanin från sverige, ska dom åka och hemta den med båt då?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Valkyrie
0

okej, vilka skulle kunna tänka sig åka med sin kanin till kiruna i min situation? :)

Rest in peace Valkyrie!

riiffen
0

#8 Jag hade nog låtit kaninen stanna hemma med någon som ser till den och tar hand om den, tycker att det är dumt att riskera kaninens liv för en semester i två veckor. Men det är min åsikt.

medarbetare på allergier.ifokus .

pigelina
0

#8 inte inom sverige. kanske om jag skulle flytta låångt så jag flög istället, men inte om du bara ska vara borta i 2veckor till 2 månader.

kanske om man skulle vart borta i 3 månader:P

Men skaffa sitället en kaninvakt som är kunnig, då borde inte kaninen bli strässad mm.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Valkyrie
0

vet många kunniga men hon kommer ändå inte få den motionen hon behöver, hon är en speciell kanin.

Jag ska vara borta längre än 2 veckor! inte en 3 mån men typ 3-4

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

#11 Var bor du?

Har haft kaniner inhyrda länge här. Ca 1/2 år som längst.

Din kanin är välkommen om hon kan tas hit (Skåne, Kristianstad).

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

tyvärr bor jag i stockholm :/

Min mamma kommer ju i för sig var hemma men hon kommer ändå inte få den motionen hon behöver, Sedan är jag rädd för att hon ska rymma eftersom hon gärna rymmer och alla vet inte hur man ska sköta henne om hon skulle bli stressad. Hon är därimot inte så rädd för om jag stampar , jag kan stå och hoppa mitt framför henne medans hon bara sitter där lugnt men kan ibland bli lite rädd för fågelkvitter :P

Har sett www.kaninhotell.se där jag hade min förra kanin och det gick väl bra men valkyrie kan ibland bli stressad av för många kaniner runt sig så vet inte hur hon reagerar men bland människor trivs hon. Sedan får hon ändå inte den motionen hon behöver…

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

#13 Jag känner en som pendlar mellan här hemma och Sthlm. Så det är inget problem. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

aha, men känner att jag inte vill lämna henne till någon som sedan ska transportera henne till skåne, tar ju typ 5 timmar minst… Då tar jag hellre med henne

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

#15 Okidoki. =)

Men detta med flygning och kanin, var sitter kaninerna? De måste väll ha ett säte då eller?

Skumt att flygbolaget sa att det inte gick.. (?)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

Tack ändå =)

Man får ha de på sas som handbagage, (kabinen) :) tror det lutar åt tåg men skulle ju vara bra om det gick med flyg

Rest in peace Valkyrie!

Pandy
0

Jag hade kunnat tagit henne om ja tjatade 24/7, bor på ett villaområde i dalarna med 3 kaniner hemma just nu, har en hund som inte bryr sig om kaniner, men bor hon ute eller inne?

Valkyrie
0

Det är en utekanin, tyvärr bor jag i stockholm.

Rest in peace Valkyrie!

Pandy
0

#19 aha, hade nog inte fått för mina föräldrar iaf så:(
Hoppas de löser sig:)

Valkyrie
0

Ja. Men skulle helst inte vilja bara skicka över till någon. Då i värsta fall får väl min mamma sa hand om henne men roligaste skulle vara om hon kunde följa med. Tack ändå alla som kunnat ta emot henne :)

Rest in peace Valkyrie!

Carissa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, hur gick det med att flyga med kaninen? Ska göra en resa snart och vill ta med min kanin, har rest med han för men aldrig flugit. Så jag skulle bara vet hur det hade gått.

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är inte många flygbolag som tar emot kaniner på flyget.
Vi har tagit hundar men då har dom fått suttit med bland passagerna, aldrig att jag skulle låta ett djur sitta bland bagaget! Usch, det är där motorerna låter mest (har jag för mig) så nej jag råder dig inte att ta emot kaninen på flyg.